کشته شدن ۴۰۰ نظامی اوکراینی در یک روز

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در گزارش روزانه خود از تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور موفق شدند شهرک گرین‌کوفکار در استان خارکف را به کنترل خود درآورند.

تصویر کشته شدن ۴۰۰ نظامی اوکراینی در یک روز

به گزارش سایت خبری پرسون، بنا بر این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰۰ نظامی ارتش اوکراین در محورهای مختلف در حملات موشکی و پهپادی نیروهای روسیه کشته شده‌اند.

«یوگنی پریگوژین»، بنیانگذار ارتش خصوصی «واگنر»، وابسته به ارتش روسیه هم نهم بهمن اعلام کرد شهرک بلاگوداتنویه در نزدیکی شهر تازه‌آزادشده سولدار در دونتسک هم‌اکنون تحت کنترل کامل نیروهای روسیه است.

ارتش و مقامات روسیه ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) اعلام کردند که با عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی، کنترل شهر راهبردی سولدار را به دست گرفته‌اند. نیروهای روسیه برای کنترل موضع خود در سولدار، در هفته‌های اخیر کنترل چند شهرک نزدیک به این شهر را نیز به دست گرفته‌اند.

نیروهای واگنر در عملیات‌های اخیر ارتش روسیه در منطقه دونتسک نقش فعالی داشته‌اند. دولت آمریکا اخیراً نیروهای ارتش خصوصی واگنر را به فهرست تحریم‌های خود علیه روسیه اضافه کرد.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفندماه پارسال، در ماه سپتامبر (اوایل مهر) در چهار منطقه زاپروژیا، خرسونف دونتسک و لوهانسک همه‌پرسی برگزار و به‌دنبال موافقت اکثریت، این مناطق به روسیه الحاق شدند.

463386