آمریکا:

تا اصلاحات رخ ندهد، تحریم‌های بنگلادش باقی می‌ماند

یک نماینده ارشد آمریکا در جریان سفر به بنگلادش گفت، تحریم‌های آمریکا علیه یک واحد پلیس بانفوذ بنگلادشی که متهم به "قتل‌های فراقضایی" است، تا زمانی که اصلاح نشود، لغو نخواهد شد.

تصویر تا اصلاحات رخ ندهد، تحریم‌های بنگلادش باقی می‌ماند

به گزارش سایت خبری پرسون، «درک چولت» رایزن وزارت امور خارجه آمریکا این هفته به بنگلادش سفر کرد و در آن جا به بحث و گفت‌وگو پیرامون همکاری‌های امنیتی پرداخت.

این دیپلمات یکی از بلندپایه‌ترین مقامات دولت آمریکاست که از زمان اعمال تحریم‌ها علیه "گردان واکنش سریع" بنگلادش (RAB) به دلیل نقض حقوق بشر به این کشور سفر کرده است.

چولت در پایان سفرش اظهار کرد: اگر جایی فرسایش و نابودی دموکراسی وجود داشته باشد، ما عوامل محدودکننده‌ای را علیه آن اعمال می‌کنیم. البته ما متعهد هستیم تا به بنگلادش نسبت به تحکیم قوانین و امنیتش کمک کنیم و تا زمانی که پاسخگویی و اصلاحاتی را از سوی آن‌ها نبینیم، قادر به لغو تحریم‌ها نخواهیم بود.

آمریکا و بنگلادش اساسا روابط گرمی دارند. آن‌ها بر سر مسائل امنیتی همکاری می‌کنند و بنگلادش اغلب به همراه ایالات متحده رای‌هایی در سازمان ملل متحد می‌دهد؛ اما آمریکا و سایر دولت‌های غربی نسبت به حال‌وهوای سیاسی حاکم در بنگلادش ابراز نگرانی کرده‌اند.

بنابر اعلام یک گروه حقوق بشری، از زمانی که شیخه حسینi، نخست‌وزیر بنگلادش در سال ۲۰۰۹ روی کار آمد، حدود ۲۵۰۰ بنگلادشی توسط نیروهای امنیتی کشته شدند.

"گردان واکنش سریع" بنگلادش به نقض قوانین حقوق بشری و کشتار مخالفان سیاسی متهم شده است. این درحالیست که دولت این کشور تمامی اتهامات را رد کرده و ادعا می‌کند افراد بنگلادشی که مفقود شده‌اند از کشور فرار کرده‌اند.

463212