پکن آمریکا را تهدید کرد

اصطکاک دیپلماتیک بین ایالات متحده و چین با اتهام پکن مبنی بر پرواز بالن‌های ایالات متحده در ارتفاع بالا بر فراز مناطق سینکیانگ و تبت این کشور شدت گرفت و گفت که اقداماتی را علیه نهاد‌های آمریکایی که حاکمیت چین را تضعیف می‌کنند، اتخاذ خواهد کرد.
تصویر پکن آمریکا را تهدید کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: بالون آمریکایی بدون تایید مقامات مربوطه چین، حداقل ۱۰ بار به طور غیرقانونی بر فراز حریم هوایی سرزمینی چین از جمله بر فراز سینکیانگ، تبت و سایر استان‌ها پرواز کرده است.

وانگ گفت: «ایالات متحده بیش از حد واکنش نشان داده، اوضاع را تشدید کرده و از این بهانه‌ای برای تحریم غیرقانونی شرکت‌ها و مؤسسات چینی استفاده کرده است».

او بدون اشاره به این اقدامات گفت: چین به شدت با این امر مخالف است و اقدامات متقابلی را علیه نهاد‌های مربوطه ایالات متحده که حاکمیت و امنیت چین را مطابق با قانون تضعیف می‌کنند، انجام خواهد داد.

کاخ سفید ادعا‌های چین را رد کرده است.

چین می‌گوید بالون ساقط شده توسط آمریکا یک کشتی هوایی بدون سرنشین بود که به طور تصادفی از مسیر منحرف شد و ایالات متحده را به واکنش افراطی در سقوط آن با موشک شلیک شده از یک جت جنگنده F-۲۲ متهم می‌کند. از زمان سرنگونی بالون در ۴ فوریه، ایالات متحده شش نهاد چینی را که گفته است با برنامه‌های هوافضای پکن مرتبط هستند، تحریم کرده است. مجلس نمایندگان ایالات متحده متعاقباً به اتفاق آرا به محکومیت چین به دلیل «نقض وقیحانه» حاکمیت ایالات متحده و تلاش برای «فریب جامعه بین‌المللی از طریق ادعا‌های نادرست درباره کمپین‌های جمع‌آوری اطلاعات» رأی داد.

463206