سازمان هواشناسی کشور

خطر وقوع بهمن در تهران و البرز / هشدار سطح زرد از سوی سازمان هواشناسی کشور

با توجه به ادامه بارندگی ها در 14 استان سازمان هواشناسی کشور نسبت به خطر وقوع بهمن هشدار داد.
تصویر خطر وقوع بهمن در تهران و البرز / هشدار سطح زرد از سوی سازمان هواشناسی کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد و با اشاره به ادامه بارش‌ها در ۱۴ استان کشور، نسبت به خطر وقوع بهمن در تهران و البرز هشدار داد.

بر اساس این هشدار بارش برف یا باران، رخداد مه و کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعد و برق و احتمال وقوع بهمن و کولاک برف در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها در برخی از مناطق ۱۴ استان کشور پیش بینی می‌شود.

این شرایط روز پنجشنبه در استان‌های «آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، یزد، شرق اصفهان، شرق سمنان، ارتفاعات گیلان، مازندران، تهران و البرز» و روز جمعه در «مناطق مرکزی فارس، شمال کرمان، خراسان جنوبی، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی» پیش بینی می‌شود.

فعالیت سامانه بارشی اثرات مخاطره آمیزی مانند «کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال افت فشار گاز و قطعی برق» را در پی دارد.

توصیه می‌شود: دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی لازم برای مواجهه با این شرایط را داشته باشند.

همچنین «احتیاط در سفرها، به همراه داشتن تجهیزات کافی در هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق» نیز توصیه می‌شود.

منبع: مهر

463178