صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وزش باد شدید و توفانی شدن خلیج فارس

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وزش باد شدید و توفانی شدن خلیج فارس اعلام کرد: ارتفاع موج در خلیج فارس به ۳ متر می‌رسد.
تصویر صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وزش باد شدید و توفانی شدن خلیج فارس

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وزش باد شدید و توفانی شدن خلیج فارس اعلام کرد: پنج شنبه وزش باد با حداکثر سرعت ۳۴ نات معادل ۶۵ کیلومتر بر ساعت و جمعه با حداکثر سرعت ۴۰ نات معادل ۷۶ کیلومتر بر ساعت نواحی شمالی، مرکزی و شرقی استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس را فرا می‌گیرد.
این شرایط سبب افزایش ارتفاع موج در سواحل به ۱.۵ تا ۲ متر و در فراسواحل به ۲.۵ تا ۳.۵ متر می‌شود.

پیش بینی می‌شود در روزهای شنبه و یکشنبه سرعت باد در این مناطق به ۳۲ تا ۳۴ نات معادل ۶۱ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت برسد که پیامد آن افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و در فراساحل به ۲ تا ۳ متر است.

همچنین اثر مخاطره آمیز این شرایط شامل «غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل» است.

توصیه می‌شود در این مدت از انجام فعالیت‌های تفریحی در دریا نظیر غواصی و شنا خودداری شود.

همچنین اعمال محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل نیز توصیه می‌شود.

منبع: مهر

463024