نه فقط در کره زمین بلکه در منظومه شمسی هم، ارزانترین کشوربم

روزنامه عصراقتصاد در مطلبی طنزگونه نوشت: اکونومیست با بررسی ۱۷۲ شهر مهم جهان تهران را ارزان‌ترین و سنگاپور و نیویورک را گران‌ترین شهرهای جهان معرفی کرد. تهران در جایگاه ۱۷۰ جهان از این نظر قرار گرفته و تریپولی و دمشق به ترتیب پایین‌تر از ایران قرار دارند.
تصویر نه فقط در کره زمین بلکه در منظومه شمسی هم، ارزانترین کشوربم

به گزارش سایت خبری پرسون، این موفقیت بزرگ را به همه‌ مسئولان زحمت‌کش و خستگی‌ناپذیر تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم. واقعاً کار آسانی نبود. بالاخره کلی کشور با هم در رقابت بودند و ایران توانست گوی سبقت را از آنها برباید. جا دارد بر طبل شادانه کوفته شود.

درست است که باز یک سری از افراد سیاه‌نما و بدبین می‌خواهند ارزش کم پول ملی را بهانه کنند، ولی اصلاً ناراحت نباشید، دشمنان همیشه به دنبال تضعیف عملکرد مسئولان هستند.

از این ارزان‌تر هم مگر می‌شود؟ سکودار ارزانی در جهان شدیم. امیدواریم به زودی لیستی از ارزان‌ترین خودروهای جهان هم منتشر شود تا باز هم حماسه‌آفرینی مسئولان ما نمایش داده شود و باز هم موفقیتی دیگر بر کوه پیروزی‌های مسئولان قرار گیرد.

درست است که بعضی از مردم ایران توانایی خرید قبر هم ندارند، اما این اصلاً مهم نیست. مهم وجهه‌ی جهانی کشور است که به ارزانی شناخته می‌شود. مهم این است که دولت موفق شد بالاخره در یک رتبه‌بندی، حائز عنوان ارزانترین‌ شود.

درست است که این رتبه داخلی نیست و دردی از مردم دوا نمی‌کند، ولی بالاخره کلمه‌ی ارزانی در آن قرار دارد و همین خودش یک گام به جلوست. قطار پیشرفت آن‌قدر با سرعت در حرکت است که از مرزهای داخلی خارج شده و مسیرهای خارجی را در نوردیده است.

کاش کمی از سرعت می‌کاهید و نگاهی به اطراف می‌انداخت. نگرانیم با این فرمان، چند صباح بعد سر از سیاره‌های دیگر دربیاوریم. شاید اگر موجودات فضایی وجود داشته باشند، موفق شویم از آن‌ها هم جلو بزنیم و نه‌تنها در جهان، بلکه در کل منظومه‌ی شمسی ارزان‌ترین شویم.

462724