طرح های خود را با این شماره به صداوسیما بفرستید + جزئیات

کل تهیه‌کنندگان، کارگردانان، نویسندگان به گفته مدیر تولید، تامین و بررسی دفتر فیلمنامه صداوسیما می‌توانند طرح‌هایشان از طریق اپلیکیشن «بله» براساس آیین‌نامه محتوایی و اجرایی که از قبل مشخص شده به دفتر فیلمنامه رسانه ملّی ارائه کنند.
تصویر طرح های خود را با این شماره به صداوسیما بفرستید + جزئیات

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر تولید، تامین و بررسی دفتر فیلمنامه صداوسیما می‌گوید، تمامی تهیه‌کنندگان، کارگردانان، نویسندگان می‌توانند طرح‌هایشان از طریق اپلیکیشن «بله» براساس آیین‌نامه محتوایی و اجرایی که از قبل مشخص شده به دفتر فیلمنامه رسانه ملّی ارائه کنند.

اکرم صادقی مدیر تولید، تامین و بررسی دفتر فیلمنامه صدا و سیما با اعلام شماره تماس 09364512590 که مربوط به اداره کل فیلمنامه است، توضیح داد: بر اساس آیین‌نامه‌های ارائه‌شده، در هر طرح ذکر نام طرح، نام نویسنده، نام ارائه‌دهنده، نسبت طرح با محورهای 12 گانه واجد اولویت محتوایی سند تحول سازمان صداوسیما در افق 1405، قالب طرح، منبع اقتباس، تاریخ ارائه و شماره تلفن ارائه دهنده الزامی است. تمامی فرایندها و جزئیات لازم دیگر نیز با دقت در آئین‌نامه‌های اجرایی و محتوایی ذکر شده‌اند.

به گفته وی از زمان شروع به کار دفتر فیلمنامه صداوسیما تاکنون 506 طرح به دفتر ارسال شده که از این تعداد ده‌ها طرح تایید شده است و با نویسندگان آنها بابت توجیه نکات کارشناسی و مدنظر دفتر فیلمنامه رسانه ملی جلسات حضوری برگزار شده است و این طرح‌ها در فرایند نگارش قرار گرفته‌اند.

صادقی گفت: ارائه‌دهندگان طرح‌ها از همان طریقی که طرح‌های‌شان را ارسال کرده‌اند می‌توانند پیگیری کنند و مطلع شوند که طرح‌هایشان در چه مرحله‌ای از فرآیند کارشناسی و بررسی است؛ ضمن اینکه نتیجه ارزیابی‌ها به صورت مکتوب برای ارائه‌دهنده هر طرح ارسال خواهد شد.

مدیر تولید، تأمین و بررسی دفتر فیلمنامه صداوسیما افزود: بعد از نتیجه کارشناسی، با نویسندگان جلسات حضوری برگزار می‌شود و فیلمنامه‌نویسان متعهدی که حتی شاید برای نخستین بار باشد که در رسانه ملی فیلمنامه ارائه می‌کنند نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بعد از اصلاح و بازنویسی موارد مطرح‌شده و رفع اشکالات اصلی طرح به مرحله نهایی و عقد قرارداد می‌رسند. برای نگارش فیلمنامه نیز همراهی و نظارت یک کارشناس برای تأمین نتیجه حداکثری در نظر گرفته شده است. در بخش مشاوره و اجرا نیز 31 پروژه سریال مراحل اولیه را گذرانده‌اند و در مسیر نگارش و تولید قرار دارند.

در پایان، این اداره از همه نویسندگان حقیقی و حقوقی دعوت می‌کند تا در این عرصه که مبتنی بر "عدالت" و "حرفه‌ای‌گری" طراحی شده است مجموعه دفتر فیلمنامه صداوسیما را یاری کنند.

منبع:تسنیم

462688

نظرات شما ( 1 نظر )

حسین برغمدی |
جمعه 28 مهر 140202:12
برای فروش فیلم که منتخب جشنواره فیلم شده است هم ثبت شده و هم غیر ثبت 09157700032