«جاسوسان صنعتی» در شبکه مستند

دوشنبه ۲۴ بهمن دومین قسمت مجموعه مستند «جاسوسان صنعتی» روانه آنتن می شود.
تصویر «جاسوسان صنعتی» در شبکه مستند

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، تهیه کننده و کارگردان «جاسوسان صنعتی» دراینباره گفت: دومین قسمت از این مجموعه مستند با نام «انتقام از شوروی» قصه خیانت دانشمند روسی و انتقال اطلاعات به امریکایی‌هاست.

مجتبی میناوند افزود: در دهه ۷۰ میلادی و زمانی که روس‌ها در حال تدارک برنامه‌های جدی برای جبران عقب ماندگی خود از آمریکایی‌ها در حوزه فناوری‌های راداری بودند، یک منبع مهم، به کمک آن‌ها در جاسوسی از بزرگترین مجتمع صنعتی نظامی روس‌ها در حوزه هوایی آمد.

این کارگردان گفت: ادولف تولکاچِف دانشمند روسی، بهترین راه انتقام از اتحاد جماهیر شوروی را لو دادن سری‌ترین اطلاعات صنعتی و نظامی به آمریکایی‌ها یافته بود تا به زودی سیل اطلاعاتِ نظامی به سمت آمریکایی‌ها سرازیر شود. تولکاچِف به آمریکایی‌ها کمک کرد تا همچنان از روس‌ها در فناوری راداری برتر بمانند، کمکی که در نهایت به قیمت لو رفتن و اعدامش تمام شد.

«جاسوسان صنعتی» تولید جدید شبکه مستند سراغ پرونده‌های خرابکاری‌های صنعتی و نظامی رفته است، این مجموعه دوشنبه ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و تکرارش جمعه‌ها ساعت ۱۸ خواهد بود.

462588