برگزاری مانور زلزله در تهران

مانور زلزله در تهران به گفته معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران پایتخت انجام می شود.

تصویر برگزاری مانور زلزله در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری مانور دور میزی زلزله در پایتخت خبر داد.مجید آرون با اشاره به وقوع زلزله در کشورهای سوریه وترکیه و نیز شهرستان خوی گفت: گرچه این زلزله‌ها ارتباطی با زلزله تهران ندارند، اما نباید از این موضوع نیز غافل شد که همواره باید در برابر زلزله آمادگی لازم را داشته باشیم، در همین راستا نیز تصمیم بر آن شد تا مانور سراسری و دورمیزی با هدف ارتقای سطح آمادگی و افزایش تاب‌آوری در زلزله احتمالی تهران با مشارکت دستگاه‌های مختلف و کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران انجام شود.

وی با بیان اینکه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عامل محوری برای ایجاد هماهنگی در راستای مقابله با بحران‌ها و حفاظت از شهروندان در این مواقع است، گفت: در واقع مدیریت بحران نسبت به ایجاد هماهنگی و مدیریت اقدامات دیگر دستگاه‌ها نظیر هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس، پلیس و ... در هنگام بحران اقدام می‌کند.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره اهداف و دستاوردهای این مانور نیز گفت:‌ هدف از برگزاری تمرین مذکور، شبیه‌سازی وقوع حوادث و آزمودن نحوه بکارگیری نیروها، تجهیزات و بسترهای ارتباطی است تا بر اساس آن بتوان جنبه‌های مختلف مقابله با بحران را تمرین و ارزیابی کرد.

به گفته وی از ویژگی‌های خاص این تمرین می‌توان به فعال‌سازی ستاد مدیریت بحران کلان‌شهر تهران پس از ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران کشور و متعاقب آن ابلاغ حکم شهردار محترم تهران از سوی وزیر کشور به عنوان جانشین رئیس ستاد و همچنین مشارکت کارگروه‌های تخصصی در عملیات پاسخ به پیامدهای ناشی از وقوع زلزله در کلان‌شهر تهران اشاره کرد.

آرون افزود:‌ در این مانور ستادهای مدیریت بحران و پدافند غیر عامل مناطق تشکیل می شود و از طریق ویدئو کنفرانس با مرکز عملیات اضطراری شهر تهران و ارتباط مستقیم در این مانور مشارکت دارند.

منبع:ایسنا

462412