آیا سریال "سقوط" براساس واقعیت ساخته شده است؟

طی چند هفته گذشته با پخش سریال نمایش خانگی "سقوط" این سوال را برای مخاطبان به‌وجود آورده که داستان این سریال براساس واقعیت بوده است یا خیر.

تصویر آیا سریال "سقوط" براساس واقعیت ساخته شده است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، چندهفته قبل و پس از حواشی فراوان بالاخره سریال نمایش خانگی "سقوط" منتشر شد. پس از گذشت ۶ قسمت، داستان تامل برانگیز و شاید دور از تصور این مینی سریال برای مخاطبان این سوال را ایجاد کرده است که آیا چنین مسائلی درخصوص ایرانیان اسیر در چنگال داعش حقیقت داشته است یا خیر.

این مینی سریال امنیتی، روایتگر زوج جوانی است که در دانشگاه با یکدیگر آشنا شده‌اند و پس از ازدواج در سنندج زندگی می‌کنند. "ژاکان" به دلیل مشکلات اقتصادی دور از چشم همسرش در صدد پیوستن به داعش است. او با بهانه قصور در بردن سفر ماه عسل همسرش را به ترکیه می‌برد و طی سفری زمینی به رقه، به داعش می‌پیوندد.

داستان این مینی سریال درباره سقوط داعش است؛ "آیسان" به پیشنهاد همسرش "ژاکان" به ترکیه می‌رود اما در آنجا اتفاقاتی برایشان رخ می دهد که ماه عسل آنها به هم می‌خورد. "ژاکان" که به داعش پیوسته، همسر باردارش را به اردوگاه نگهداری از زنان داعشی می‌فرستد و خودش به میدان جنگ می‌رود.

پس از گذشت مدتی او به مرخصی می‌آید اما در پی انفجار در نزدیکی منزلشان، "ژاکان" کشته می‌شود و "آیسان" همسر جوانش توسط ارشد اردوگاه نگهداری از زنان داعشی برای ازدواج اجباری (جهاد نکاح) با یکی از فرماندهان ارشد داعش انتخاب می‌شود و "آیسان" برای جلوگیری از این موضوع دست به هرکاری می‌زند که طی فعل و انفعالاتی او موفق می‌شود با مامورین امنیتی ایرانی تماس گرفته و از آنها تقاضای کمک کند...

"سقوط" روایتی متفاوت و واقعی از داعش و حضور این گروه تروریستی در منطقه را به تصویر کشیده است. در این مینی سریال برای اولین بار در شبکه نمایش خانگی صحنه‌های پر هزینه جنگی و پر التهاب به نمایش درمی‌آید.

بخش عمده‌ای از حواشی مربوط به این سریال به واسطه مهاجرت دائمی حمید فرخ نژاد پس از فیلمبرداری این اثر بود که گمانه زنی هایی را مبنی بر عدم پخش آن، به‌وجود آورد.

مینی سریال "سقوط" ساخته سجاد پهلوان‌زاده است. او سابقه‌ی همکاری با محمدحسین مهدویان را در فیلم‌های ایستاده در غبار، لاتاری و سریال زخم کاری داشت و در آن فیلم‌ها به‌عنوان تدوینگر همراه مهدویان بود (البته در زخم کاری، نام او تحت‌عنوان بازنگری داستان نیز در تیتراژ آمده بود). کسی که برای تدوین فیلم ایستاده در غبار نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره‌ی فجر هم شد. حال او بر صندلی کارگردانی نشسته است و مهدویان در سمت مشاور کارگردان راهنمایش بوده تا سریال سقوط را به سرانجام برساند.

علاوه بر حمید فرخ نژاد، الناز ملک، عباس جمشیدی فر، سجاد بابایی، ابتسام بغلاتی، امین مبری و وحید آقاپور از جمله بازیگران اصلی مینی سریال "سقوط" هستند.

منبع: شهرآرانیوز

462025