رئیس‌جمهور:

صیانت از افکار جامعه کار روشنفکران است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: از نظر ما روشنفکران کسانی هستند که در مقام دیدبانی جامعه را رصد و صیانت کنند.
تصویر صیانت از افکار جامعه کار روشنفکران است

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیسی گفت: ما روشنفکران را کسانی می‌دانیم که از نورانیت اندیشه برخورد باشند و قبل از وجود خطر، اعلام خطر کنند و در مقام دیدبانی جامعه را رصد و صیانت کنند.آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در آیین چهلمین جایزه کتاب سال و سی‌امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی ضمن تبریک دهه فجر اظهار داشت: این دو رویدادعلاوه‌بر تجلیل و تکریم از مولفان، معرفی چهره‌هایی از اساتید و فرهیختگان است.

وی افزود: کتابی که هدایت و در جهت رشد و تعالی انسان باشد مورد تأکید دین است؛ یک نوشتار اگر بیهوده و آموزش غیرمرتبط با زندگانی انسان جایگاهی ندارد و در روایات بر «علم نافع» تأکید شده است تا بتواند برای انسان موثر باشد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: امروز چهره‌های اثرگذار را کسانی می‌دانیم که جامعه خود را شناخته، نیاز آن را شناسایی کرده و برای رفع این نیاز حضور یابند؛ خصوصا در حوزه اندیشه‌ورزی و هدایت و تبیین سخن حق. ما روشنفکران را کسانی می‌دانیم که از نورانیت اندیشه برخورد باشند و قبل از وجود خطر، اعلام خطر کنند و در مقام دیدبانی جامعه را رصد و صیانت کنند.

رئیسی خاطر نشان کرد: امروزه هجوم بی‌رحمانه‌ای نسبت به تمدن‌ها و فرهنگ‌ها در جهان صورت می‌گیرد؛ سلطه‌گران با نگاه استکباری این اقدام را انجام می‌دهند و به داشته‌های ملت‌ها توجهی ندارند.

منبع:تسنیم

461913