رئیسی:

تحریم‌های ظالمانه نتوانسته ایران را در عرصه رشد و پیشرفت متوقف کند

رئیس جمهور با افتخارآمیز توصیف کردن نقش تمدن‌های کهن و ریشه‌دار ایران و یونان در پیدایش و تکامل مدنیت، ابراز امیدواری کرد که روابط صمیمی و دوستانه ایران و یونان بستر مناسبی‌ برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد.
تصویر تحریم‌های ظالمانه نتوانسته ایران را در عرصه رشد و پیشرفت متوقف کند

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در آیین دریافت استوارنامه «استلیانوس گاوری ایل» سفیر جدید یونان با افتخارآمیز توصیف کردن نقش تمدن‌های کهن و ریشه‌دار دو کشور در پیدایش و تکامل مدنیت، ابراز امیدواری کرد که روابط صمیمی و دوستانه ایران و یونان بستر مناسبی‌ برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه نتوانسته جمهوری اسلامی ایران را در عرصه رشد و پیشرفت متوقف کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط با یونان استقبال می‌کند و معتقدیم این هدف قابل تحقق است.

«استلیانوس گاوری ایل» سفیر جدید یونان نیز در این مراسم با بیان اینکه ایرانیان در دنیا و در نظر مردم یونان، ملت بزرگ و پرافتخاری هستند و امروز نیز جمهوری اسلامی نه تنها در منطقه، بلکه در دنیا کشور مهم و اثرگذاری است، اظهار داشت: ایران و یونان اشتراکات و همکاری‌های تاریخی با یکدیگر دارند و یونان بر اساس اصل احترام متقابل در سیاست خارجی خود به دنبال گسترش روابط با ایران در حوزه‌های مورد علاقه طرفین است.

روابط ایران و زیمبابوه پس از انقلاب اسلامی همواره دوستانه و رو به گسترش بوده است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در آیین دریافت استوارنامه «برایت کوپمبا» سفیر جدید زیمبابوه، با اشاره به اینکه روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی روابط دوستانه و رو به گسترشی بوده است، گفت: ایران و زیمبابوه ظرفیت‌های فراوانی دارند که می‌تواند در مسیر ارتقا و گسترش روابط و همکاری‌های فیمابین مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به تبادل هیئت‌های دیپلماتیک متعدد میان دو کشور و امضای اسناد همکاری متنوع در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، افزود: پیگیری اجرایی شدن این اسناد می‌تواند از اولویت‌های کاری سفیر جدید زیمبابوه در تهران باشد.

«برایت کوپمبا» سفیر جدید زیمبابوه نیز در این مراسم با ابراز همدردی به مناسبت وقوع زلزله در خوی، پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران را با وجود اعمال تحریم‌های گسترده، بسیار قابل توجه دانست و گفت: در مدت زمان ماموریتش در تهران تلاش خواهد کرد علاوه بر بهره‌گیری از این پیشرفت‌ها، فرصت‌ها و زمینه‌های جدیدی برای همکاری میان دو کشور فراهم کند.

461705