فعالیت‌های علوم پزشکی شیراز تشریح شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: عملکرد دانشگاه شیراز قبل و بعد از انقلاب اسلامی شیراز تشریح شد.
تصویر فعالیت‌های علوم پزشکی شیراز تشریح شد

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پوشش واکسیناسیون از ۱٠ به ۱۰۰ درصد، دسترسی به آب آشامیدنی از ۵۰ به ۹۹.۵ درصد، شاخص امید به زندگی خانم‌ها و آقایان ۵۴ سال به ۷۸ سال مهم‌ترین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در قبل و بعد از استان فارس بوده است.
سید وحید حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگران اظهار داشت: تولید دارو از ۱۵ درصد قبل از انقلاب اسلامی به ۹۴ درصد، مرگ نوزاد تا یک‌ماه ۷۵ به ۱٠ نفر، تعداد خانه بهداشت از ۲۵۸ به ۹۰۲ و نیز ۲۱۶ مراکز بهداشت فعال روستایی، ۲۰۳ نیروی شاغل به ۳ هزارو ۸۰۰ نفر، ۲۸ هزارو ۹۰۰ پیراپزشک، پزشک عمومی از ۶۸ به ۴۲۹ نفر است.
وی خاطر نشان کرد: پزشکان متخصص از ۳۰ نفر به ۷۴۱، پزشکان فوق تخصص از صفر به ۵۰۷، اعضاء هیئت علمی از ۸۰ به هزارو ۹۹۸ نفر، احداث بیمارستان از ۲۵ به ۶۹، تخت فعال هزارو ۴۴۹ به ۷ هزارو ۸۹۵ تخت، هزارو ۱۱۸ تخت ویژه، آزمایشگاه از ۱۰ آزمایشگاه، ۳۱۷ مراکز پرتو نگاری به ۲۳۷ مرکز، پیوند قرنیه حلزون از صفر به ۶ هزارو ۱۱۹ پیوند، ۵ هزارو ۱۸۱ پیوند کلیه، ۹ هزارو ۲۹۶ پیوند قرنیه چشم هزارو ۵۹۹ کاشت حلزون از دیگر فعالیت‌های دانشگاه است.
رییس دانشگاه علوم پرشکی شیراز بیان داشت: تعداد دانشجوی کاردانی و کارشناسی از ۲۱۵ به ۳ هزارو ۱۵۴، کارشناسی ارشد از ۳ نفر به‌ هزارو ۵۸۱، دندانپزشک، دستیار تخصصی و پزشک عمومی ۶۳۲ به ۴ هزارو ۹۲۴ نفر، مجلات پزشکی از ۱ به ۲۱ مجله و نیز تعداد وپروژه‌های تصویب شده ۲ به هزارو ۶۳۷ طرح، تعداد مقالات چاپ شده در دنیا از ۱۱٠ به ۲ هزارو ۶۳۶ مقاله، و ۱۲۵ داروخانه شبانه‌روزی از ۱۸ به ۷۰۰ داروخانه از دیگر پروژه‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.
معاون بهداشت در ادامه این نشست اظهار داشت: صدور گواهی گواهی ایمنی آب شهر، توقف کشت سبزی آلوده، ۸۵ درصد غربالگری نوزادان و رتبه نخست جذب داوطلب متخصص در کشور از جمله فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
عباس رضائیان زاده افزود: بی اطلاعی ۹ هزارو ۸۲۶ نفر از داشتن فشار خون و خدمات‌دهی به بیش از ۱ میلیون نفر، نداشتن اطلاع ۸ هزارو ۱۴۷ از دیابت، ۲۴ مرکز جامع روستایی و شهری در هفته دولت و بهره‌برداری از ۳۴ پروژه در دهه مبارک فجر و توزیع ۱۸۰ هزار بسته غذایی از جمله عملکرد یک‌ساله این دانشگاه است.
محسن رازقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست افزود: با تلاش‌های انجام شده بیماری کرونا در استان فارس کنترل شد و و نیز گسترده شدن طرح استاد مشاور را از جمله فعالیت‌های این معاونت دانست.
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست گفت: ساخت و در حال مطالعه ۱۹ بیمارستان، پیوند حلزون گوش ۴۰ کودکان زیر ۱۸ سال، مراجعه ۴ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر به اورژانس عملکرد این معاونت است.
مهرداد شریفی خاطر نشان کرد: بیش از ۲ میلیون و ۹۸۱ ویزیت درمانگاهی تخصصی و فوق تخصصیی، ۱۰ میلیون و ۱۳۶ هزار خدمات پاراکلینکی، آزمایشگاه، رادیولوژی، سی سی یو، ام آر آی، ۳ هزارو ۲۰۰ بازدید از مراکز درمانی و ۱۴۵ صدور مجوز و پروانه به مراکز بهره‌بردار از جمله فعالیت‌های یک ساله این معاونت است.

461475