گوترش خواستار تجدید «ائتلاف صلح» شد

دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت "روز جهانی برادری انسانی" خواستار تعهدی دوباره جهت ایجاد "ائتلاف صلح" در بحبوحه نزاع، نفرت‌پراکنی و فرقه‌گرایی شد.
تصویر گوترش خواستار تجدید «ائتلاف صلح» شد

به گزارش سایت خبری پرسون، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار کرد: "روز جهانی برادری انسانی" ارزش‌هایی نظیر مهربانی، درک سایر مذاهب و احترام متقابل را گرامی‌ می‌دارد و باعث می‌شود که انسان‌ها و خانواده‌ها را کنار یکدیگر نگه‌ دارد.

وی افزود: این ارزش‌ها صلح را تضمین می‌کنند اما با این حال در سراسر جهان این ارزش‌های نامبرده شده با تعمیق شکاف‌ها، گسترش نابرابری‌ها و ناامیدی، افزایش نفرت‌پراکنی، فرقه‌گرایی و نزاع تضعیف و دچار فرسایش می‌شوند.

آنتونیو گوترش تصریح کرد: نمونه‌های بارز افراط‌گرایی و عدم پذیرش برخی مذاهب را در تمامی جوامع و در بین همه ادیان مشاهده می‌کنیم. این وظیفه رهبران مذهبی در سراسر جهان است تا از استفاده از نفرت به عنوان ابزار جلوگیری و افراط‌گرایی را نیز خنثی کنند.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به "روز جهانی برادری انسانی" اظهار کرد: بیانیه "برادری انسانی برای صلح جهانی و زندگی در کنار هم" که از جانب پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و احمد الطیب، شیخ الازهر در سال ۲۰۱۹ نوشته شد، نمونه و الگویی برای صلح میان ادیان الهی و همبستگی میان انسان‌ها است.

وی در پایان تاکید کرد: بیایید از این بیانیه الهام بگیریم و تعهد خود را در این راستا تجدید کنیم. بیایید با یکدیگر "ائتلاف صلحی" ایجاد کنیم؛ ائتلافی که مملو از تنوع، برابری در حقوق انسان‌ها و اتحاد و همبستگی است.

در سال ۲۰۲۱، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد تا چهارم فوریه را به عنوان "روز جهانی برادری انسانی" معرفی کند.

461186