رئیس‌جمهور:

کمبود مدرسه در نقاط مختلف با همت دولت و کمک خیرین برطرف می‌شود

رئیس جمهور با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز در آموزش و پرورش اقدامات ماندگار و مهمی انجام داده‌اند، اظهار داشت: نکته مهم‌تر این است که این مدارس به کارخانه‌های عظیم انسان‌سازی تبدیل شوند که در این زمینه معلمان نقش محوری در تربیت انسان‌های آینده‌ساز بر عهده دارند.

تصویر کمبود مدرسه در نقاط مختلف با همت دولت و کمک خیرین برطرف می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در اولین بخش از برنامه‌های سفر به شهرستان ری که در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران انجام شده است، در آیین افتتاح ۱۱۰۰ طرح وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور، با یادآوری زحمات شهیدان رجایی، باهنر و مرحوم پرورش در سراسر کشور گفت: خیران مدرسه‌ساز در آموزش و پرورش اقدامات ماندگار و مهمی انجام داده‌اند، اما نکته مهم‌تر این است که این مدارس به کارخانه‌های عظیم انسان‌سازی تبدیل شوند که در این زمینه معلمان نقش محوری در تربیت انسان‌های آینده‌ساز بر عهده دارند.

رئیسی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات خوبی در عرصه آموزش و پرورش انجام شده، اما آنچه انجام شده کافی نیست، خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش و خیران در راستای شکل‌گیری آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی وظایف مهمی بر عهده دارند و فراهم کردن زمینه‌های پرورش انسان‌های فرهیخته، موثر، مومن و انقلابی در کشور هدف نهایی این مسیر است.

رئیسی در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح ۱۱۰۰ طرح آموزشی و پرورشی خاطرنشان کرد: با همکاری دولت و خیران می‌توان در برخی مناطق که کمبود فضای آموزشی و پرورشی وجود دارد، در زمان کوتاهی بسترهای مناسب برای تربیت دانش‌آموزان را فراهم کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: مشارکت خیرین در ساخت مدرسه برای پرورش آینده‌سازان کشور و تحویل آنها به جامعه، مصداق بارز باقیات الصالحات و صدقه جاریه است.
رئیس جمهور در ابتدای سخنانش با تبریک اعیاد ماه رجب از جمله ولادت حضرت علی(ع) و بعثت نبی مکرم اسلام، این اعیاد را روزهایی بسیار ارزشمند و ماندگار برای حیات بشریت دانست و گفت: باید تقارن چهل و چهارمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی با ماه رجب را به فال نیک گرفت.

460923