اپلیکیشنی برای گزارش مشاهده بشقاب پرنده!

یک استارت‌آپ در بروکلین، پلتفرمی طراحی کرده که در آن مردم می‌توانند محتوای مربوط به بشقاب‌ پرنده‌ها را در آن درج کنند.
تصویر اپلیکیشنی برای گزارش مشاهده بشقاب پرنده!

به گزارش سایت خبری پرسون، و به نقل از روزنامه سان، اِنیگما خود را اولین پلتفرم جمع‌آوری داده و انجمن عمومی مخصوص بشقاب پرنده‌ها می‌نامد که امروزه به عنوان پدیده‌های ناشناس هوافضا و زیر دریا (UAP) شناخته می‌شود.

ناسا «UAP»ها را به عنوان مشاهده چیزهایی در آسمان تعریف می‌کند که «از دیدگاه علمی نمی‌توان آنها را هواپیما یا پدیده‌های طبیعی شناخته شده تلقی کرد.»

انیگما از یک برنامه رونمایی کرد که عضویت در آن فقط از طریق دعوتنامه امکان‌پذیر است. این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد که مشاهده «UAP»ها را هم در گوشی موبایل و هم از طریق دسکتاپ گزارش دهند. این استارت‌آپ امیدوار است که بتواند مردم را تشویق به گزارش مشاهدات عجیب و غریب خود کند.

علاوه بر این، می‌تواند به محققان کمک کند تا محتوای مربوط به بشقاب پرنده‌ها را سریع‌تر بررسی کنند. تیم انیگما در بیانیه‌ای گفت: «روش‌های سنتی مدیریت داده‌های موجود بسیار پراکنده و غیراستاندارد هستند و ارزیابی اعتبار اطلاعات دشوار است. سیستم‌های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق انیگما داده‌ها را از طریق یک رویکرد منطقی و علمی در یک پلتفرم متمرکز و مستقل یکسان و استاندارد می‌کنند.»

در حال حاضر، کاربرانی که این برنامه را ندارند، می‌توانند مشاهده‌های خود را در وب‌سایت گزارش دهند؛ حتی در صورت تمایل به صورت ناشناس. طبق وب سایت این شرکت، ارسال یک گزارش معمولی حدود ۲ تا ۳ دقیقه طول می‌کشد. در غیر این صورت، کاربران می‌توانند ثبت نام کنند تا در لیست انتظار برنامه آن هم نسخه iOS باشند.

اپلیکیشن انیگما ماه‌ها پس از آن منتشر شد که وزارت دفاع امریکا فاش کرد که در حال ایجاد یک دفتر مخصوص بررسی این پدیده‌ها است. در اکتبر ۲۰۲۲، ناسا همچنین از گروه نخبه شکار بشقاب پرنده خود پرده‌برداری کرد که شامل یک فضانورد سابق، یک بالرین سابق و برخی از دانشمندان برجسته جهان است.

آژانس فضایی ایالات متحده در ژوئن ۲۰۲۲ اعلام کرد که قصد دارد مطالعه‌ای روی «UAP»ها انجام دهد.

460812