امارات در کمین سنگ‌های قیمتی جزیره اسرارآمیز یمن

پس از انتشار اخباری درباره پرچم امارات در جزیره سقطری یمن، رسانه‌ها نوشتند که ابوظبی در ادامه اشغال این جزیره سنگ های قیمتی، سنگ‌های مرجانی و حیوانات کمیاب این جزیره یمنی را به تاراج می‌برد.
تصویر امارات در کمین سنگ‌های قیمتی جزیره اسرارآمیز یمن

به گزارش سایت خبری پرسون، بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر انتشار درهم و پرچم امارات عربی متحده در جزیره سقطری یمن، رسانه‌ها گزارش دادند که ابوظبی در ادامه اشغال این جزیره غارت سنگ های قیمتی، سنگ‌های مرجانی و حیوانات کمیاب این جزیره یمنی را به تاراج می‌برد.

فعالان محیط زیست در سُقُطری یمن امروز چهارشنبه خبر دادند که امارات عربی متحده همچنان به غارت ثروت ملی این جزیره یمن ادامه داده و عوامل تنوع زیستی را به یغما می‌برد.

منابع مذکور افزودند: امارات عربی متحده اقدام به انتقال مقادیر زیادی سنگ‌های قیمتی از منطقه‌ای در نزدیکی بندر «حولاف» به کانتینرهای موجود کرده و سپس آن‌ها را به کشور خود ارسال می‌کند.

خبرگزاری یمنی «الخبر» گزارش داد که دستگاه‌ها و ماشین آلات امارات در منطقه حولاف جهت استخراج سنگ‌های سفید و بارگیری آن‌ها با کامیون به بندر در حال کار هستند. این اقدامات، علاوه بر سنگ‌های مرجانی است که قبل از انتقال به امارات در مناطق مختلف دپو می‌شوند.

بر اساس این گزارش، پیشتر فعالان یمنی تصاویری را منتشر کرده بودند که سنگ‌های دپو شده را قبل از انتقال به امارات نشان می‌داد. تارنمای «العربی الجدید» چندی پیش در یک گزارشی نوشت که امارات مقدار زیادی سنگ و حیوانات کمیاب را از جزیره سقطری به جای دیگر منتقل کرده است.

حمله نظامی ائتلاف عربستان سعودی به یمن باعث افزایش بی‌ثباتی در این کشور شده است و در سایه جنگ و نبود دولت مرکزی مقتدر، نه تنها آثار باستانی و منابع طبیعی و انرژی یمن از سوی متجاوزان و مزدوران آن‌ها به تاراج می‌رود بلکه طی سال‌های اخیر امارات به کمک رژیم اسرائیل به دنبال تصاحب بنادر و جزایر راهبردی یمن مانند جزیره سقطری، میون و فشن است.

امارات عربی متحده در راستای اشغال بخش‌هایی از یمن به ویژه جزیره مهم و راهبردی «سُقُطری» واقع در جنوب این کشور تلاش می‌کند جای پای خود در این جزایر را محکم کند؛ بطوریکه اقدام به راه اندازی پروازهای مستقیم بین جزیره سقطری و ابوظبی کرده و بدون هماهنگی با مقامات یمن به گردشگران خارجی از ملیت‌های مختلف برای سفر به این جزیره ویزای کشور امارات می‌دهد.

منبع:تسنیم

460770