ابتکارعمل مصر برای آرام کردن اوضاع در اراضی اشغالی

سایت عبری زبان "i۲۴NEWS" اعلام کرد، مصر ابتکار عملی را برای توقف تشدید تنش کنونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین مطرح کرده است.

تصویر ابتکارعمل مصر برای آرام کردن اوضاع در اراضی اشغالی

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق این گزارش، قاهره در چارچوب این ابتکارعمل پیام‌های تشکیلات خودگردان فلسطین را به طرف اسرائیلی ابلاغ کرد و در مقابل از اسرائیل خواسته است که بدون هیچ‌گونه قید و شرطی تشدید تنش نظامی را متوقف کند.

این سایت اعلام کرد، محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته‌هایی را به رئیس سازمان اطلاعات مصر اعلام کرده و از وی خواسته است تا آنها را به طرف اسرائیلی منتقل کند. مهم‌ترین خواسته‌های محمود عباس «توقف تشدید نظامی در کرانه باختری، توقف بازداشت‌های خودسرانه فلسطینی‌ها و توقف تخریب خانه‌ها» است.

منابع مطلع در این باره گزارش دادند که تشکیلات خودگردان فلسطین بر توقف هرگونه همکاری با اسرائیل تا زمانی که متعهد به توقف تشدید تنش نظامی در اراضی فلسطین شود، اصرار دارد و قاهره به همین منظور یک هیئت امنیتی را برای گفت‌وگو درباره توقف تشدید و انتقال درخواست‌های تشکیلات خودگردان و گروه‌های مقاومت فلسطین به اسرائیلی‌ها به تل‌آویو می‌فرستد.

طبق این گزارش، قاهره مستقیماً از اسرائیل خواسته است که هرگونه اقدام علیه اسیران فلسطینی در بند را متوقف کند و محدودیت‌های اعمال شده علیه آنها را کاهش دهد و به جای آن برای حل و فصل این مشکلات تلاش کند.

منابع مذکور در این باره گفتند: اسرائیل از مصر خواسته است تا برای پاسخ گفتن به خواسته مصری‌ها برای توقف تنش به آن مهلت بدهد و قاهره درحال حاضر منتظر پاسخ تل‌آویو است.

طبق گفته این منابع، رژیم صهیونیستی توقف تنش را مشروط به توقف عملیات‌های فردی ضد صهیونیستی در مناطق مختلف اراضی اشغالی کرده است.

برپایه این گزارش، مصر همچنین از گروه‌های مقاومت فلسطین خواسته است که موشکی از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک نشود و به آنها وعده داده است که برای توقف تنش در فلسطین اشغالی تلاش خواهد کرد.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که مصر درصدد دستیابی به توافق توقف تنش و بازگشت به گفت‌وگو و مذاکره تحت نظارت قاهره طی روزهای آینده است.

اراضی اشغالی طی روزهای گذشته شاهد تنش و درگیری شدید میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی است.

بعد از شهادت ۱۰ فلسطینی در اردوگاه جنین به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی یک جوان فلسطینی به نام خیری علقم جمعه عملیات شهادت طلبانه‌ای را در قدس انجام داد که منجر به کشته شدن ۹ شهرک نشین شد.

460712