پایان فیلمبرداری مستند سینمایی «صد سال تطور»

فیلمبرداری مستند سینمایی «صد سال تطور» به پایان رسید.
تصویر پایان فیلمبرداری مستند سینمایی «صد سال تطور»

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا مکرمی برنامه ریز و مدیر تولید مستند صد سال تطور گفت: این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی عباس صالح مدرسه ای و با حضور ادگاردو روبین مشهور به سهیل اسعد تهیه شده است. طی ماه گذشته تدوین این مستند بلند توسط محمدباقر مهرآبادی آغاز شده بود ولی سکانس فرودگاه به دلایل مختلف آماده نبود. خوشبختانه با همکاری ویژه دست اندرکاران شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) این بخش از فیلم نیز با توجه به دقت و حساسیت کارگردان، با موفقیت ضبط شد.

وی افزود: همکاری های مشترک صالح مدرسه ای و ادگاردو روبین در این مستند، دستاورد خوبی دارد و به نظر می رسد لایه های پنهان تاریخ معاصر با دقت و ظرافت مورد بازخوانی قرار گرفته است.

مکرمی ادامه داد: کارگردان و راوی در سکانس فرودگاه و جلوی دوربین، یکدیگر را ملاقات می کنند و مباحث پیچیده ای را در میان می گذارند. تصمیم مشترک آن ها برای پیشبرد فیلم حائز اهمیت است. ادگاردو روبین پژوهشگری شناخته‌شده‌ در عرصه بین‌الملل است و فعالیت های علمی و تبلیغی او در اروپا و آمریکای لاتین طی ۲۵ سال گذشته نتایج مهمی را دربر داشته است. البته وی به عنوان مجری در این مستند سینمایی حضور ندارد و تاکید کارگردان بر وجه علمی و پژوهشی اوست که دیدگاه های مشترکی با هم دارند.

منبع: ایرنا

460650