عذرخواهی نصفه و نیمه رائفی پور از اهالی موسیقی

به دنبال انتشار فیلمی از علی اکبر رائفی پور درباره موسیقی، مسئولان مختلفی از جمله وزیر بهداشت به آن واکنش نشان دادند و وی در پاسخ به این موارد عذرخواهی کرد.
تصویر عذرخواهی نصفه و نیمه رائفی پور از اهالی موسیقی

به گزارش سایت خبری پرسون، در روز‌های گذشته ویدئویی از علی اکبر رائفی پور در فضای مجازی منتشر شده که بسیار حاشیه ساز شده و واکنش‌های متعددی از دبیر جشنواره موسیقی فجر تا وزیر ارشاد را به همراه داشته است.

ماجرای توهین رائفی پور به اهالی موسیقی

در ویدئویی که از او منتشر شده رائفی پور در ارتباط با اهالی موسیقی اظهاراتی تند داشته و به بحث ازدواج نکردن بخش قابل توجهی از موسیقی دان‌ها اشاره کرده و این را به دلیل هوسرانی آن‌ها می‌خواند.

واکنش دبیر جشنواره موسیقی فجر به اظهارات رائفی پور

دبیر جشنواره موسیقی فجر پس از انتشار این صحبت‌ها به موضع گیری در این زمینه پرداخته و در حالی که کمتر از یک ماه به برگزاری این جشنواره مانده تهدید کرد اگر رائفی پور به طور رسمی از اهالی موسیقی عذرخواهی نکند، استعفا خواهد داد.

بهزاد عبدی با انتشار این ویدئو در صفحات خود در فضای مجازی، نوشته است: «در صورتی که ایشان رسمی از هنرمندان موسیقی این کشور عذرخواهی نکند، دیگر هیچ مسؤولیتی را برای موسیقی عزیز کشورم قبول نخواهم کرد و استعفای خود را از این مسؤولیت اعلام می‌دارم.»

همچنین سه عضو شورای هنری ارکستر ملی ایران نیز با انتشار متنی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به این انتشار اظهارات واکنش نشان دادند.

دستور وزیر ارشاد درباره اظهارات رائفی پور

همچنین برخی از هنرمندان نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و بر این اساس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دستور پیگیری ویژه و حقوقی در این زمینه را صادر کرد.

محمدمهدی اسماعیلی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – نسبت به این موضوع ابراز تأسف کرده و با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ هیچ توهینی را به جامعه هنری نجیب ایران برنمی‌تابد، خطاب به اداره کل حقوقی این وزارتخانه دستور پیگیری حقوقی و قضایی این مسئله را صادر کرد.

اظهارات جدید رائفی پور درباره موسیقی

وی به دنبال این جریانات ویدئوی جدیدی در فضای مجازی منتشر کرد و با تاکید بر اینکه ویدئوی قبلی متعلق به ۱۲ سال پیش بوده، به عذرخواهی از هنرمندان پرداخت.

رائفی پور در این ویدئو نیز اظهاراتی جنجالی داشته که در ادامه بخش‌هایی از این اظهارات آمده است:

-آن‌هایی که اخبار ما را پیگیری می‌کنند می‌دانند این چند وقت فقط شهاب سنگ به سرمان نخورده است. از ماجرای خلیج فارس شروع شد و کشید به فیلمی که متعلق به سال ۹۲ بنده بود و از سوی یکی از هنرپیشه‌ها پخش شد و بعد ماجرا‌هایی که با برخی از حوزویان پیش آمد و حالا هم موسیقی... همه این‌ها توامان با هم. من میدانم پشت پرده این‌ها چیست. ممکن است یک جایی انتقاد وارد باشد، اما آن کلمه حقی است که به گفته امیرالمومنین نیت و اراده خوبی پشت آن نیست. حرف حرف خوبی است، اما شما دنبال حکم خدا نیستید دنبال بهانه‌ای دیگر هستید.

منبع: شهرآرانیوز

460496