ریزپرنده‌های اسرائیل و عقاب‌های تیزبین ایران

شرکت 47 کشور جهان با محوریت آمریکا و 260 شبکه ماهواره‌ای برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی در حوادث اخیر و عبور هوشمندانه ملت ایران از بحران جنگ ترکیبی نشان داد که ایران از قوام و پایداری بسیار بالایی برای عبور از بحران‌های نفس‌گیر برخوردار است.
تصویر ریزپرنده‌های اسرائیل و عقاب‌های تیزبین ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن هانی‌زاده تحلیلگر سیاسی در یادداشتی نوشت: حمله ریزپرنده‌های آمریکایی- اسرائیلی به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در حاشیه شهر اصفهان با هوشیاری نیروهای جان برکف پدافند هوایی با شکست مواجه شد و به این ترتیب توطئه مشترک آمریکایی- صهیونیستی برای تخریب این مجموعه ناکام ماند.

از آنجا که رژیم صهیونیستی اخیرا با یک سلسله ناکامی‌هایی در حوزه امنیتی و نظامی در اراضی اشغالی مواجه شد لذا تلاش دارد تا از رهگذر برون‌سپاری بحران‌های داخلی از بن‌بست‌های امنیتی ونظامی موجود خارج شود.

حملات شهادت‌طلبانه اخیر جوانان فلسطینی علیه نیروهای تجاوزگر ارتش رژیم صهیونیستی در قدس شرقی که به کشته و زخمی شدن دهها اسرائیلی منجر شد، از وجود یک شکاف امنیتی و نظامی عمیق در پیکره اطلاعاتی این رژِیم حکایت دارد. تاکتیک جدید مبارزاتی جنبش‌های مبارز فلسطینی از فاز تقابل جمعی با رژِیم صهیونیستی به سمت عملیات شهادت‌ طلبانه انفرادی تغییر یافته و این امر تاثیر روانی بالایی بر روحیه سربازان اسرائیلی خواهد داشت.

گفته می‌شود هزاران جوان فلسطینی پس از یک سلسله آموزش‌های انفرادی آمادگی خود را برای انجام عملیات شهادت‌ طلبانه در راستای تقابل با تجاوزات مکرر صهیونیست‌های افراطی علیه مسجدالاقصی، اعلام کرده‌اند. این گونه عملیات‌ها برای فلسطینیان هزینه‌های کمتری به دنبال دارد اما تاثیر روانی آن بر جامعه صهیونیست‌های افراطی و ماجراجو بسیار بالاست. از این رو رژِیم صهیونیستی برای انتقال این بحران به خارج از اراضی اشغالی دست به ماجراجویی جدیدی زده وبا کمک آمریکا تلاش کرد تا با استفاده ازآخرین فناوری‌های حوزه نظامی و امنیتی به تاسیسات نظامی و راهبردی ایران آسیب وارد کند.

عملیات اخیر آمریکایی - اسرائیلی علیه مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان از دو زاویه قابل تجزیه وتحلیل است.

نگاه اول این است که آمریکا و رژِیم صهیونیستی با به‌ کارگیری آخرین فناوری عملیاتی استفاده از ریزپرنده‌ها عملا در حوزه جنگ الکترونیکی به تقابل جدی با ایران پرداخته زیرا شکست آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در حوادث اخیر ایران هزینه‌های حیثیتی بالایی برای غرب به دنبال داشته است. شرکت 47 کشور جهان با محوریت آمریکا و260 شبکه ماهواره‌ای برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی در حوادث اخیر وعبور هوشمندانه ملت ایران از بحران جنگ ترکیبی نشان داد که ایران از قوام و پایداری بسیار بالایی برای عبور از بحران‌های نفس‌گیر برخوردار است.

نگاه دوم این است که به‌ رغم پیچیدگی‌های موجود در ریزپرنده‌ها و توان این نوع پهپادهای ریز و رادارگریز، پدافند هوشیار و چشمان عقاب‌گونه عوامل دفاع هوایی ایران، طرح مشترک آمریکایی- صهیونیستی را با ناکامی مواجه ساخت.

سفر اخیر رئیس سازمان سیا به اراضی اشغالی و مانور مشترک ارتش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نفوذ تخریبی به زیرساختارهای هسته‌ای و نظامی ایران در چارچوب طرح مشترک اسرائیل و آمریکا برای تقابل الکترونیکی اما غیرتهاجمی با ایران، قرار دارد.

لذا سرنگونی این ریزپرنده‌ها که از دقت بالایی برای عبور از رادارها برخوردار هستند نشان داد که هوشیاری اطلاعاتی جمهوری اسلامی و توان پدافندی ایران برای تقابل با این نوع ریزپرنده‌ها بسیار بالاست. نیروهای مسلح سرافراز و هوشیار ایران ثابت کردند که برای دفاع از دستاوردهای ملت ایران از جان مایه می‌گذارند و حادثه اخیر مجتمع وزارت دفاع در اصفهان پیروزی درخشان دیگری برای ایران در حوزه جنگ الکترونیکی تلقی می‌شود.

منبع:آرمان ملی

460111