چینی ها از بازار موبایل قهر کردند

کندی رشد اقتصادی و احتیاط مصرف کنندگان درباره هزینه بیشتر، موجب شد فروش موبایل چین در سال ۲۰۲۲، برمبنای سالانه، ۱۳ درصد پایین بیاید که بزرگترین کاهش در یک دهه گذشته بود.

تصویر چینی ها از بازار موبایل قهر کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، موسسه تحقیقاتی آی‌دی‌سی (IDC) اعلام کرد مجموع گوشی‌هایی که طی سال میلادی گذشته، در چین فروش رفت، به ۲۸۶ میلیون دستگاه رسید که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۳ بود و برای نخستین بار، فروش سالانه گوشی در چین به زیر ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید.

سازنده چینی ویوو (Vivo)، با سهم بازار ۱۸.۶ درصدی، پرفروش‌ترین برند بود و مجموع فروشش، بر مبنای سالانه ۲۵.۱ درصد کاهش پیدا کرد.

برند آنر (Honor) دومین برند پرفروش بود و فروش این شرکت، بیش از ۳۴ درصد افزایش یافت.

شرکت اپل و اوپو (Oppo)، به طور مشترک در جایگاه سوم ایستادند. فروش اپل بر مبنای سالانه ۴.۴ درصد کاهش یافت اما عملکرد این شرکت در مقایسه با رکود بازار، مطلوب بود.

به گفته محققان، با وجود این که اپل در سه ماهه چهارم، برند پرفروش بود اما فروش آیفون بر مبنای سالانه، به دلیل مشکلات زنجیره تامین که ناشی از اختلال تولید شرکت تایوانی فاکسکان در شهر ژنگژو بود، کاهش پیدا کرد.

تدابیر سخت‌گیرانه چین برای کنترل شیوع کووید ۱۹ که در بهار سال ۲۰۲۲ در شهرهای متعدد تشدید شد، اقتصاد این کشور را به شدت متاثر کرد و ضعیف‌رین عملکرد اقتصادی این کشور در حدود نیم قرن اخیر را رقم زد.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش شدید فروش تلفن هوشمند در چین، مشابه وضعیت بازار جهانی است. طبق آمار آی‌دی‌سی، فروش جهانی تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۲، به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دستگاه رسید که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۳ بود و بر مبنای سال به سال، بیش از ۱۱ درصد کاهش نشان داد.

منبع:ایسنا

460093

سازمان آگهی های پرسون