سرانجام تسلیحات آمریکایی در افغانستان به کجا رسید؟

درحالی‌که برخی پایگاه های خبری از منتقل شدن تسلیحات آمریکایی باقیمانده در افغانستان گزارش می‌دهند، دولت موقت طالبان راجع به این موضوع شفاف سازی کرد.
تصویر سرانجام تسلیحات آمریکایی در افغانستان به کجا رسید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، درحالی‌که برخی رسانه‌ها از انتقال سلاح‌های آمریکایی باقیمانده در افغانستان گزارش می‌دهند، دولت موقت طالبان دراین‌باره توضیح داد.

مقامات هیئت حاکمه افغانستان گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر تلاش روسیه برای به دست آوردن تسلیحات جنگی باقیمانده از نیروهای خارجی از جمله آمریکا در افغانستان در مقابل به رسمیت شناختن دولت طالبان را رد کردند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان با تأکید بر اینکه گزارش‌های مذکور نادرست است، گفت: خود افغانستان به تجهیزات نظامی باقیمانده نیاز دارد، بنابراین ما آن را دپو کرده و نگهداری می‌کنیم؛ این تجهیزات به هیچ قیمتی به کسی داده نمی‌شود و با کسی هم گفتگویی درباره سپردن تسلیحات نشده است.

از سوی دیگر «جان کربی» هماهنگ کننده روابط استراتژیک در شورای امنیت ملی آمریکا نیز در یک نشست خبری اظهارداشت نمی‌تواند گزارش‌های مبنی بر تلاش طالبان برای انتقال تجهیزات بجا مانده نیروهای خارجی به روسیه را تأیید کند.

بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا به کنگره این کشور، پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان تجهیزات نظامی به ارزش حدود 7 میلیارد دلار در افغانستان باقیمانده است.

این در حالی است که چندی قبل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شده بود، ارزش تجهیزات برجا مانده آمریکا در افغانستان به 85 میلیارد دلار می‌رسد.

وی همچنین گفته بود آمریکا باید برای پس‌گیری و انتقال تجهیزات نظامی آمریکا از چنگ طالبان، دوباره به افغانستان نیرو بفرستد.

منبع:تسنیم

460075