یک مقام سوری:

تهران و دمشق وارد مراحل جدیدی از نبرد با رژیم صهیونیستی شده‌اند

یک مقام سوری گفت: روابط ایران و سوریه تاریخی و راهبردی است و اکنون در سایه همبستگی دو کشور برای عبور از چالش‌ها عمیق‌تر نیز شده است.

تصویر تهران و دمشق وارد مراحل جدیدی از نبرد با رژیم صهیونیستی شده‌اند

به گزارش سایت خبری پرسون، مهند الحاج علی، عضو پارلمان سوریه در اظهاراتی به روابط تهران و دمشق و اهداف سفر اخیر وزیر دفاع این کشور به تهران و دیدار با مقامات ایرانی پرداخت.

وی تاکید کرد که بزرگ ترین چالشی که تهران و دمشق با آن رو به رو هستند چالش نظامی است. بنابراین از سال ۲۰۱۱ معاهده دفاعی مشترک میان دو کشور فعال شد و در جنگ تروریست‌ها علیه ملت سوریه ایران با سلاح و تجهیزات در کنار ارتش سوریه ایستاد.

عضو پارلمان سوریه خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی های ارتش سوریه و همپیمانان آن علیه طرح های آمریکایی روابط تهران ودمشق مسیر دیگری را پیمود و اکنون ایران در گسترش ارتش سوریه و ترمیم توانایی های آن که در نتیجه جنگ های ظالمانه از دست رفت، مشارکت دارد. ایران سامانه های موشکی، موشک های زمین به زمین و سامانه های پدافند هوایی به ارتش سوریه می دهد و همین امر باعث خشم یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد شده است که پیش از این در اظهاراتی تاکید کرد ارتش سوریه تنها ارتشی است که مرزهای مستقیم با رژیم صهیونیستی دارد و از امکاناتی همچون تیپ‌های زرهی، موشک‌ها و نیروهای ویژه برخوردار است و این ارتش تهدیدی مستقیم برای امنیت رژیم صهیونیستی است.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به تهدیدات مداوم رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای ایران و همچنین هدف قرار دادن سوریه گفت: سفر محمود علی عباس، وزیر دفاع سوریه به تهران و دیدار با سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در این زمان به منظور هماهنگی برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی صهیونیست ها علیه دو کشور یا یکی از آن‌ها است. از دیگر اهداف این سفر ایجاد سناریوهای مشترک برای پاسخ به هرگونه تجاوز و انجام مقدمات لازم برای دادن سامانه‌های پدافند هوایی جدید ایران به ارتش سوریه برای دفاع از تاسیسات مهم است.

این مقام سوری گفت که تهران و دمشق علاوه بر جبهه مقاومت، جبهه مشترک دیگری نیز دارند که اکنون درحال ورود به مراحل جدیدی از نبرد با رژیم صهیونیستی است.

وی در مورد مشورت و همکاری‌های تهران و دمشق گفت که مشورت های ایران و سوریه در تمامی زمینه ها از جمله پرونده مذاکرات سوریه و ترکیه درحال انجام است و بی شک ایران نقش مهم و اساسی در باز کردن یخ روابط سوریه و ترکیه دارد.

459982