رئیس جمهور در شرایط سختی قرار دارد

یکی از مراجع تقلید گفت: مسأله حجاب در حال حاضر با مسائل سیاسی گره خورده و عده‌ای می گویند اگر بتوانیم حجاب را حذف کنیم نظام جمهوری اسلامی کم رنگ می‌شود؛ در این شرایط خشونت و فشار در مسأله حجاب کارساز نیست و باید به دنبال راه‌های فرهنگی باشیم.
تصویر رئیس جمهور در شرایط سختی قرار دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید شیعیان امروز در دیدار محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در دفتر این شخصیت حوزوی انجام شد، نقش این وزارتخانه را در تبیین مسائل فرهنگی مهم دانست و اظهار کرد: وزارت ارشاد باید به مسائل اسلامی و فرهنگی توجه بیشتری کند.

وی به ضرورت رعایت قانون حجاب تأکید کرد و افزود: مسأله حجاب در حال حاضر با مسائل سیاسی گره خورده و عده‌ای می‌گویند اگر بتوانیم حجاب را حذف کنیم نظام جمهوری اسلامی کم‌رنگ می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان، خشونت و فشار را در مسأله حجاب کارساز ندانست و گفت: مسأله حجاب راه‌های فرهنگی دارد؛ البته صدا و سیما نیز باید بیشتر از این به مسأله حجاب اهمیت دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به مسائل و مشکلات حوزه چاپ و نشر پرداخت و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های نشر فرهنگ، کتاب و مجله است اما متأسفانه در حال حاضر قیمت کاغذ چندین برابر شده است و این گرانی باعث مشکلاتی دیگری از جمله تعطیلی و بیکاری مراکز چاپ و نشر و اصناف وابسته به آن شده است.

وی به گرانی کتاب و لزوم ارائه تسهیلات در این زمینه اشاره کرد و افزود: افراد زیادی هستند که علاقمند به کتاب و کتاب‌خوانی هستند اما قدرت خرید کتاب را ندارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش هزینه حج، عنوان کرد: گرانی حج هم عواملی دارد که مهمترین آن، گرانی ارز است ولی دولت می‌تواند برای آن تسهیلات بیشتری بگذارد تا مردمی که سال‌هاست انتظار حج را می‌کشند بتوانند برای انجام مناسک حج به خانه خدا مشرف شوند.

وی کشورداری در این شرایط را کاری سخت دانست و افزود: رئیس جمهور و وزرای محترم بدانند که در شرایط سختی هستند؛ درست است که دشمن به شدت در حال فعالیت است اما چنان نیست که تمامی راه‌ها بسته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر اینکه نباید طوری رفتار کنیم که دولت تضعیف شود، گفت: عدم تضعیف دولت به این معنی نیست که منتقد دولت نباشیم. مردم از ما می‌خواهند که شما صدای ما را برسانید و مشکلات را بگویید. ما مشکلات را می‌گوییم، اما باید گوش شنوایی هم باشد. بنابراین کاری کنید که این دولت إن شاء الله موفق بشود.

وی در پایان تصریح کرد: وظیفه ما دعا کردن و تذکر دادن به دولتمردان و امید دادن به مردم است ولی باید توجه نمود که اگر امید از مردم گرفته شود کار مشکل می‌شود؛ باید کاری کنیم که مردم امیدوار باشند و امیدشان تبدیل به یأس نشود.

459577