نمایندگان پارلمان کویت تحریم سوئد را خواستار شدند

اکثریت نمایندگان پارلمان کویت در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، تحریم این کشور را خواستار شدند.

تصویر نمایندگان پارلمان کویت تحریم سوئد را خواستار شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، ۴۱ تن از نمایندگان مجلس الامه کویت (پارلمان این کشور) از مجموع ۵۰ نماینده آن با امضای بیانیه‌ای از تمامی پارلمان‌های جهان خواستند در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، این کشور را تحریم کنند.

در این بیانیه که به امضای اکثر نمایندگان کویتی رسید، آنها به شدت هتک حرمت یک نسخه از قرآن کریم در سوئد را محکوم و تاکید کردند که این اقدام نشانه اهانت‌های مکرر و متعدد به مقدسات اسلامی و نقض آشکار حقوق و اصول و منشورهای بین‌المللی و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان است.

آنها در ادامه بیانیه خود ضمن محکومیت موضعگیری دولت سوئد که اجازه ارتکاب چنین اقدام مجرمانه‌ای را داد، از نمایندگان تمامی پارلمان‌های جهان خواستند این اقدام وحشیانه را محکوم کرده و همگی، سوئد و هر کشور دیگری را که به اصول امت اسلامی احترام نمی‌گذارد، تحریم کنند.

همچنین آنها در بیانیه تاکید کردند، چنین اقداماتی هرگز به حرمت و جایگاه قرآن کریم در قلب‌های انسان‌های متمدن خدشه‌ای وارد نخواهد کرد و قرآن کریم کتاب هدایت بشریت و ارزش‌های خوب و مثبت باقی خواهد ماند.

در همین راستا انجمن‌های تعاونی کویت نیز در بیانیه‌ای تحریم تمامی تولیدات سوئد را در پاسخ به جنایت قرآن‌سوزی در استکهلم اعلام کردند.

سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت نیز شنبه این هتک حرمت را محکوم کرد.

459495