آنچه در دومین نشست جایزه جهانی اربعین گذشت

گزارش دومین نشست کمیته اجرایی جایزه جهانی اربعین را که با حضور اعضای این کمیته در محل معاونت همکاری های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد بخوانید.
تصویر آنچه در دومین نشست جایزه جهانی اربعین گذشت

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا بهمنی معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست با استماع گزارش مسئولان بخش های مختلف این برنامه دقت و ظرافت در انتخاب آثار برتر و محتوا نگری بیشتر این آثار و نیز انجام تسهیلات بیشتر برای مشارکت های غیرسازمانی را خواستار شد و در ادامه ضمن با اهمیت خواندن این رویداد فرهنگی و بین المللی بر انجام تمهیدات و تسهیلات لازم به منظور برگزاری هرچه بهتر این مراسم و انعکاس مناسب رسانه ای آن تاکید کرد.

انجام هماهنگی‌های لازم با نهادهای آموزشی و پژوهشی و نیز دعوت از شخصیت‌های عالی رتبه فرهنگی و سیاسی و میهمانان ویژه این مراسم و نیز اتخاذ راهکارهای مناسب با هدف برگزاری به هنگام و به دور از دغدغه در هشتمین جایزه جهانی اربعین نیز از جمله مصوبات اصلی در این نشست بود.

مسوول بخش داوران جایزه جهانی اربعین با ارائه گزارشی کامل نحوه رسیدگی به آثار مختلف در حوزه فیلم و عکس کتاب و دلنوشته ها روند اجرایی انتخاب آثار برتر را تشریح کرد. دعوت از سفرا و رایزنان سیاسی دیگر کشورها و نیز دانشجویان و طلاب خارجی و داخلی در این مراسم و همچنین همکاری نزدیک و تعامل سازنده با اصحاب رسانه از جمله مصوبات این نشست بود.

مراسم جایزه جهانی اربعین روز ۱۷ بهمن ماه با حضور شخصیت‌های عالی سیاسی و فرهنگی در محل حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.

براساس گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم به ابتکار این سازمان از سال ۱۳۹۳ با هدف انعکاس گوشه ای از این رویداد بزرگ دینی عصر معاصر و تنها در بخش عکس برگزار می‌شود و به یک رویداد بزرگ در بخش فیلم، عکس، کتاب، مقاله و دلنوشته های مخاطبان در عرصه جهانی مبدل شده است

منبع: ایرنا

459471