فال با قرآن چگونه انجام می شود؟

فال با قرآن هم مانند استخاره با قرآن اصولی دارد که باید رعایت شود.

تصویر فال با قرآن چگونه انجام می شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، فال قرآنی یکی از روش های استخاره گرفتن از طریق قرآن است که به وسیله آن می توان در خصوص مطلبی از خداوند راهنمایی طلبیده و او را واسطه قرار داد. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم فال قرآنی چگونه گرفته می شود.

فال قرآنی

برای گرفتن فال قرآنی باید ابتدا سه بار سوره اخلاص را بخوانید. سپس سه بار صلوات بفرستید. پس از آن بگویید: " اَللّهُمَّ اِنّى تَفَأَّلْتُ بِکِتابِکَ، وَ تَوَکَّلْتُ عَلَیْکَ، فَاَرِنى مِنْ کِتابِکَ ما هُوَ مَکْتُومٌ مِنْ سِرِّکَ الْمَکْنُونِ فـى غَیْبِـکَ."

به این معنا که : " خدایا به کتاب تو تفأّل مى زنم (و استخاره مى کنم) و بر تو توکّل مى کنم، پس تو نیز از کتاب خود، آن چه در نهان غیب تو پنهان است، به من نشان بده."

سپس نیت کرده و قرآن را بگشایید. نخستین سطر از صفحه سمت راستی که باز کرده اید، جواب فال شما بوده و باید با خواندن آن آیه، برداشت درستی از پرسش که در فال قرآنی داشته اید، را به دست بیاورید. درست به همین دلیل است که غالبا فال قرآنی را از اهل آن خواسته و به سراغ افرادی می روند که در تعبیر قرآن عالم بوده و می توانند تفسیر درستی از آیات داشته باشند.

به جز آن شما می توانید با مراجعه به کتاب های تفسیر قرآن یا جستجوی معانی آیات در فضای اینترنت، معنی و تفسیر درست آیه ای که در جواب فال قرآنی شما آمده است را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که نمی توان با اطمینان به فال، امور زندگی را پیش برده و تصمیمات مهمی اتخاذ کرد. لازم است که در صورت قرار گرفتن در یک مسیر تصمیم گیری سخت و پیچیده، حتما با استفاده از عقل و درایت خود و یا دریافت مشاوره، بهترین تصمیم را گرفته و تنها بر فال (حتی اگر فال قرآنی) باشد، اکتفا نکنید. مشخص نیست که شرایط شما برای گرفتن فال قرآنی تا چه اندازه مهیا بوده و یا آیا به راستی تفسیر درستی از پاسخ فال داشته اید یا خیر. بنابراین چنین موضوعی تنها برای کمی آرامش قلبی بوده و توصیه می کنیم که حتما در امور مهم زندگی، بر عقل خویش تکیه داشته باشید.

سخن پایانی

فال قرآنی و استخاره با قرآن از روش های همیشگی تمسک جستن از کتاب خداست که باعث اطمینان قلبی در افراد شده و به نوعی آن ها را در انتخاب و تصمیم گیری، کمک و هدایت می کند. شما پیش از این چطور فال قرآنی گرفته و چقدر نتیجه آن برایتان درست بوده است؟

منبع:ویرگول

459389