روسیه:

تانک‌های آمریکا را همچون باقی سلاح‌های ناتو نابود می‌کنیم

سفیر روسیه در آمریکا بار دیگر ارسال تانک‌های آبرامز آمریکا به اوکراین را «اقدام تحریک‌آمیز آشکار» دانست و هشدار داد که مسکو این تجهیزات نظامی را نابود خواهد کرد.
تصویر تانک‌های آمریکا را همچون باقی سلاح‌های ناتو نابود می‌کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، پیش‌تر رسانه‌ها گزارش دادند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) ارسال ۳۰ تا ۵۰ فروند تانک آمریکایی آبرامز به اوکراین را اعلام کند.

در همین رابطه آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت: اگر تصمیم بر این باشد که تانک‌های ام۱ آبرامز به اوکراین فرستاده شود، آن‌ها هم مانند دیگر تسلیحاتی که ناتو تا امروز به اوکراین فرستاده، نابود خواهند شد؛ (اما) اگر آمریکا به اوکراین تانک بفرستد دیگر نمی‌تواند از استدلال «تسلیحات دفاعی» استفاده کند. این یک اقدام تحریک‌آمیز آشکار دیگر علیه روسیه خواهد بود. در تشخیص مهاجم واقعی در این مناقشه اشتباه نکنید.

وی افزود: آمریکا عامدانه می‌کوشد تا یک شکست استراتژیک را به روسیه تحمیل کرده و به استفاده از کمک‌های واشنگتن در شبه‌جزیره کریمه چراغ سبز نشان می‌دهد. هر روز تعداد بیشتری از مقامات آمریکا اذعان می‌کنند که جنگ اوکراین در واقع جنگ نیابتی آمریکا با روسیه است. واشنگتن دائما سطح کمک‌های نظامی خود به دولت دست نشانده‌اش در اوکراین را بالا می‌برد، مخصوصا وقتی که روسیه پیروزی‌های جدیدی در پس گرفتن خاک خود از دست نئونازی‌ها به دست می‌آورد.

459311