شرکت ۲۰۰ هنرمند از ۴۸ کشور در جشنواره کاریکاتور روز قدس

به مناسبت چهل و چهارمین سالروز تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی سومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس برگزار می شود و تا کنون۲۰۰ هنرمند از ۴۸ کشور جهان استقبال کرده اند.
تصویر شرکت ۲۰۰ هنرمند از ۴۸ کشور در جشنواره کاریکاتور روز قدس

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از مجمع جهانی اهل بیت (ع)، دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس روز سه شنبه چهارم بهمن، آثار راه‌یافته به مرحله داوری این جشنواره را معرفی و اعلام کرد: هیأت انتخاب جشنواره، ۳۲۶ طرح و کاریکاتور را از بین ۵۴۴ اثر رسیده به جشنواره سوم، دارای شرایط لازم برای مرحله دوم دانست.

گالری این آثار هم اکنون در تارنمای ایران کارتون در معرض بازدید شرکت‌کنندگان و علاقمندان قرار دارد. همچنین هنرمندانی که به تکراری بودن یا عدم اصالت برخی از این آثار اعتراض دارند، می‌توانند تا دهم بهمن ۱۴۰۱ مستندات خود را به ایمیل جشنواره ارسال کنند.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز سومین دوره جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس، سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ در چهل و چهارمین سالروز تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران به وسیله امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

برای مشاهده گالری آثار راه‌یافته به مرحله داوری، به پایگاه اطلاع رسانی ایران کارتون مراجعه کنید.

سومین دوره جشنواره بین المللی کاریکاتور روز جهانی قدس به همت «کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران» و با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی و رسانه‌ای از کشورهای ایران، بحرین و عراق در ماه مبارک رمضان گذشته و با سه موضوع فراخوان داد.

نخستین دوره جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس در سال ۱۳۹۳ همزمان با هجوم رژیم صهیونیستی به غزه با دو موضوع روز قدس و گروه‌هایی تکفیری برگزارشد و دومین دوره این رویداد در سال ۱۳۹۷با توجه به جنایت آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس شریف با موضوع نامشروع بودن این تصمیم برگزار شد.

459091