«بی مادر» ایرانی بهترین فیلم جشنواره داکا معرفی شد

جایزه بهترین فیلم بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا به فیلم سینمایی «بی مادر» ساخته سیدمرتضی فاطمی اهدا شد.

تصویر «بی مادر» ایرانی بهترین فیلم جشنواره داکا معرفی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، «بی مادر» ساخته سیدمرتضی فاطمی جایزه بهترین فیلم بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا را از آن خود کرد.

بی مادر به نویسندگی و کارگردانی مرتضی فاطمی و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و علی اوجی درباره زندگی آرام یک زوج است که با پا فشاری یکی از آن‌ها روی تصمیم‌اش، ناخواسته وارد آزمایش‌ها و دو راهی‌ها و مخاطرات اخلاقی می‌شود.

همچنین علی قوی‌تن برای فیلم «زندگی و زندگی» جایزه بهترین کارگردان بخش سینمای آُسیا را به دست آورد.

در این دوره فیلم «هاوا» جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد و جایزه ویژه تماشاگران به فخرال عارف‌خان کارگردان فیلم «جی.کی۱۹۷۱» رسید. فیلم کوتاه «ساتو» جایزه فیپرشی را به دست آورد. جایزه بهترین بازیگر مرد به ایکی وانتابه برای فیلم «مشاور ازدواج» رسید. جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره را کیتاکی نارایان برای «مافین هاوک» به دست آورد. فیلم‌های «شکست ناپذیر» و «شورش» جایزه بهترین فیلمنامه و فیلمبرداری را به دست آوردند.

در بخش فیلمسازان زن این جشنواره نیز جایزه بهترین فیلم به ماریا دوزا کارگردان فیلم «گوش بده» رسید و جایزه بهترین فیلم مستند به آنوما راجاکارونا برای فیلم «مادران ما…» اهدا شد. کاترینا وول هم برای فیلم آلمانی «همه دوست دارند مورد عشق واقع شوند» جایزه بهترین کارگردانی این بخش را به دست آورد.

گفتنی است امسال در بخش رقابت فیلم‌های آسیایی این رویداد سینمایی «برف آخر» (امیر حسین عسگری)، «بدون قرار قبلی» (بهروز شعیبی)، «بی‌مادر» (سید مرتضی فاطمی)، «روز سیب» (محمود غفاری)، «زندگی و زندگی» (علی قوی‌تن) و «زنانگی ممنوعه» (مریم زری‌مهر) به نمایش گذاشته شد. «ضد» (امیرعباس ربیعی)، تک‌تیرانداز (علی غفاری)، «آواز باد» (سودابه بیضایی)، «با باد» (محمد تبارسا)، «سونسوز» (رضا جمالی)، «سلوک» (عباس رافعی)، «باد در کشتزارهای نیشکر» (ابراهیم اشرف‌پور) و ننه مخمل (امیرحسین خلیل‌زاده) هم به نمایندگی از سینمای ایران در بخش سینمای جهان حضور داشتند.

امسال پوران درخشنده فیلمساز ایرانی یکی از داوران بخش رقابت فیلم‌های آسیایی در این رویداد سینمایی بود.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا از ۱۴ تا ۲۲ ژانویه (۲۴ دی تا ۲ بهمن ماه) در کشور بنگلادش برگزار شد.

منبع: برنا

458785