واکنش مسئولان کشور به اقدام خصمانه اروپا علیه سپاه

برخی از مسئولان، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه ‌به قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی از سوی اروپا واکنش نشان دادند.
تصویر واکنش مسئولان کشور به اقدام خصمانه اروپا علیه سپاه

به گزارش سایت خبری پرسون، واکنش مسئولان ایرانی به اقدام کینه‌توزانه‌ پارلمان اتحادیه اروپا علیه سپاه/ قطعا اقدام متقابل خواهیم داشت.

جمعی از مسئولان، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه ‌قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی از سوی پارلمان اتحادیه اروپا را واکنشی کینه‌توزانه، عجولانه و از سر استیصال در پاسخ به ناکامی‌های پی در پی دشمنان دانستند.‌

پارلمان اتحادیه اروپا ‌طرحی را به تصویب رساند که ‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی قرار دهد که در پی این اقدام، جمعی از مسئولان، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه با محکوم کردن ‌قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی، این اقدام را واکنشی کینه‌توزانه، عجولانه و از سر استیصال در پاسخ به ناکامی‌های پی در پی آنان در شکست عزم و اراده ملت شریف ایران اسلامی دانستند و اعلام کردند‌: ‌این اقدام که سپاه عزیز و مقتدر به مثابه بزرگترین نهاد مبارزه واقعی با تروریسم و جلوگیری از گسترش این پدیده شوم در سرتاسر جهان از جمله اروپا را هدف قرار داد‌، رسوا‌کننده و نشانگر فقدان استقلال نهاد‌های اروپایی و استانداردهای دوگانه است.

اگر سپاه نبود پایتخت کشورهای اروپایی توسط داعش تهدید می‌شد

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی٬ اظهار داشت: اقدام اروپا در تحریم سپاه ضمانت اجرایی ندارد و با هدف سیاسی انجام شده است.

وی افزود: خباثت اروپایی‌ها در این اقدام کاملا مشخص است. اروپا به ناحق سپاه پاسدران و ایران اسلامی را برای مجازات عده‌ای قاتل و جانی اغتشاشگر این اقدام را انجام داده است. این اقدام با هدف فشار اقتصادی و سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: اروپا با این اقدام می خواهد سپاه را که حامی ملت بوده از مردم جدا کرده و بین سپاه و ملت ایران فاصله بیندازد. اما باید بدانند سپاه و مردم دو عنصر جدایی پانذیر هستند و هیچ گاه این دو از یکدیگر جدا نمی‌شوند.

نوری با اشاره به اقدامات گسترده سپاه در همه میدان‌ها گفت: سپاه همواره در کنار مردم و سایر قوای نظامی و انتظامی در ایجاد آرامش و امینت مردم و نظام اسلامی یک نیروی قابل اتکا بوده است. اگر سپاه نبود کشورهای اروپایی توسط داعش تسخیر می‌شد و پایتخت‌های اروپایی از بین می‌رفت.

واکنش امام جمعه بوشهر به اقدام ‌پارلمان اروپا علیه ‌سپاه

آیت‌الله صفایی‌بوشهری امام جمعه بوشهر‌ در جمع روحانیون درس خارج فقه در مدرسه علمیه امام خمینی (ره‌) بوشهر اقدام اخیر پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشان از عمق کینه و نمایانگر اشتباهات مکرر دستگاه محاسباتی دشمن دانست و اظهار داشت: سپاه پاسداران یک نهاد رسمی و از ارکان مهم نیروهای مسلح و دفاعی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با محکوم کردن اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران گفت: اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه نشان از شکست و ناکامی آنان در اغتشاشات است.

وی سپاه پاسداران را تنها عامل جلوگیری از پیشرفت تروریسم در منطقه دانست و بیان کرد: تنها عامل جلوگیری از پیشرفت تروریسم به ویژه داعش در منطقه، سپاه قدس و سپاه عزیز بوده و این نشان از فشار روحی و سیاسی بر غرب است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه پارلمان اروپا عامل شکست دشمنان در اغتشاشات اخیر را سپاه می‌دانند خاطر نشان کرد: پارلمان اروپا در پی شکست اغتشاشات اخیر از اقدامات سپاه پاسداران درمانده و عصبانی است.

صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه بر اقتدار و عزت سپاه هر روز افزوده می‌شود تصریح کرد: سپاه پاسداران در همه عرصه‌ها موفق عمل کرده و مقتدر در مقابل نقشه‌های دشمنان ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر فرهنگ مقاومت در منطقه را پر فروغ دانست و بیان کرد: غرب همه توان و ابزار خود را برای خاموش کردن فرهنگ مقاومت در منطقه به کار گرفته و موفق نبوده، قطعاً این فرهنگ مؤید به انوار الهی است و تلاش غرب برای توقف آن به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت استان بوشهر این اقدام پارلمان اروپا را محکوم می‌کند تصریح کرد: در این راستا حمایت ملت ایران اسلامی، و مردم ولایت مدار استان بوشهر و روحانیت از سپاه اعلام می‌شود.

سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر نیز با بیان اینکه توجه به طرح‌های فرهنگی، ورزشی، عمرانی و زیرساختی یکی از سیاست‌های مهم است، اظهار داشت: سپاه پاسداران در اجرا طرح‌های محرومیت‌زدایی نقش مهم و اثرگذاری دارد.

وی با اشاره به توطئه دشمنان علیه نظام اسلامی ایران خاطر نشان کرد: دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی توطئه و دسیسه‌های گوناگونی در عرصه‌های مختلف علیه نظام اسلامی به کار گرفته و تاکنون در همه ترفندهای خود شکست خورده‌اند.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر با اشاره به توطئه دشمنان در جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی ایران گفت: اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این توطئه‌ها و دسیسه‌ها شکستنی نیست.

سردار رزمجو با بیان اینکه مردم‌داری و مردم یاری از ویژگی‌های سپاه پاسداران است تصریح کرد: بدون شک اهداف دشمنان در ترفند اخیر هم به شکست منجر می‌شود چراکه جبهه کافر در برابر جبهه حق بر اساس وعده الهی نابود می‌شود.

در این آیین با حضور سردار فرمانده سپاه استان، سپاه جوادالائمه دشتستان، امام جمعه بخشدار و سایر مسئولین بخش شبانکاره عملیات اجرایی ساخت سالن ورزشی شهید حدیث حیات داوودی با زیر بنای 700 متر مربع آغاز شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام پردل امام جمعه شبانکاره با محکوم کردن اقدام پارلمان اتحادیه اروپا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران اظهار داشت: دشمن از اقتدار بین‌المللی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هراس دارد.

واکنش امام جمعه لرستان به اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در نشست فصلی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با حضور مسئولین نمایندگی نواحی و مسئولین آموزش بسیج سراسر استان در مرکز آموزش عقیدتی سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، با بیان اینکه ارتش 20 میلیونی در ارتباط با مردم شکل می گیرد، اظهار داشت: رمز موفقیت سپاه پاسداران علاوه بر دانش لازم نظامی، معنویت، اخلاق و آشنایی با معارف اسلامی و آموزه های دینی و تبعیت از نائب برحق امام زمان(عج) یعنی مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: دشمن از عمق دلبستگی و پیوند عمیق میان مردم و سپاه و مردم و روحانیت و امام مسلمین بی اطلاع است.

شاهرخی با بیان اینکه توان بازدارندگی و دفاعی سپاه پاسداران باعث شده که کسی نتواند تاکنون به سپاه پاسداران حتی تیری شلیک کند، عنوان کرد: این در حالی است که سپاه پاسداران از طریق هوایی، زمینی و دریایی از مرزهای کشور بخوبی محافظت می کند و اجازه هیچگونه تجاوزی را به دشمن نمی دهد. کسانی که سپاه را تحریم می کنند از عمق اخلاص و معنویت سپاه بی اطلاع هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه انقلاب زنده و پویا است و محتوایش هم اسلامی است، تصریح کرد: نماینده های ولی فقیه در سپاه پاسداران در راستای بصیرت افزایی و شناسایی تهدیدهای عقیدتی دشمن و انگیزه هایی که دشمن به دنبال آن ها است تا ایجاد یاس و ناامیدی کند پیشگیری می کنند و این جای قدردانی دارد.

دیدار استاندار گیلان با فرمانده سپاه قدس گیلان‌

اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان با حضور در ستاد فرماندهی سپاه قدس استان، ضمن محکومیت اقدام نابخردانه و خصمانه پارلمان اروپا و قدردانی از زحمات و حمایت از این نهاد مردمی و انقلابی، با سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار گیلان در این دیدار با بیان اینکه اقدام خصمانه و کینه جویانه اتحادیه اروپا و کشورهای غربی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان‌دهنده استیصال دشمن از نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: دشمن وقتی در تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و ملت، فتنه، آشوب ها و اغتشاشات اخیر در کشور با شکست مواجه شد دست به این اقدام خصمانه و از روی ضعف و استیصال زد.

عباسی رمز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 44 سال گذشته و در مقابل اقدامات استکبار را ولایتمداری مردم با بصیرت و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی دانست و گفت: رمز موفقیت این نظام مقدس بر محور ولایت، خانواده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای نظامی و نهادهای انقلابی است.

وی تصریح کرد: وقتی استکبار متوجه نقشه راه درست کشور بر پایه ولایت شد با تروریستی خواندن سپاه پاسداران اوج ضعف و شکست خود را نشان داد. دشمنی غرب و اتحادیه اروپا بر همگان مشخص است و این رفتار عجولانه و از روی ناتوانی اتحادیه اروپا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان‌دهنده نقش این نهاد انقلابی در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی است.دولت انقلابی و مردمی و سایر ارکان این کشور در کنار نهاد مردمی و انقلابی سپاه بوده و سپاه پاسداران را از خودمان می‌دانیم.

وی با اشاره به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس در شکست داعش و ایجاد امید و انگیزه در بین ملت‌های آزادی‌خواه جهان بیان کرد: مکتب سپاه پاسداران پیروی از امام راحل(ره)، منویات مقام معظم رهبری و مکتب سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بوده و این نهاد مقدس با شکست غده سرطانی داعش که محصول خود کشور آمریکا است، باعث ایجاد انگیزه و امید در بین ملت‌های آزادی‌خواه جهان به ویژه ملت‌های مسلمان شد.

عباسی حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را وظیفه دولت انقلابی دانست و تصریح کرد: دولت در تمامی عرصه‌ها در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است تا دست در دستان هم بر مشکلات فائق آمده و به پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف کمک کنیم.بر خود وظیفه دانستم امروز به نمایندگی از دولت در استان گیلان به دیدار فرمانده سپاه قدس گیلان آمده و حمایت مجموعه دولت در گیلان را از سپاه اعلام کرده و خود را یک سپاهی و بسیجی می‌دانیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه ثمره انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پاسداری از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: مردم ایران هیچگاه اقدامات سپاه در روزهای کرونایی، ساخت مسکن محرومین، زلزله، سیل و آبرسانی به روستاهای کشور را فراموش نخواهند کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصاره ملت و برگرفته از ملت ولایتمدار ایران اسلامی است، اظهار کرد: اقدام اتحادیه اروپا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران در واقع تحریم ملت ایران است زیرا سپاه در تمامی عرصه و بحران‌ها از جمله سیل، زلزله، برف و کرونا در کنار ملت ایران بوده است.

سردار محمد عبدالله‌پور با تأکید بر لزوم توجه به همکاری، وحدت و همدلی موجود میان ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر یک کشور بی‌طرف به اقدامات سپاه در حوزه امنیتی، مقاومت، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی نگاه کند به راحتی متوجه خواهد شد که تمامی اقدامات سپاه بر پایه مردم و با کمک مردم است.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا با تروریست اعلام کردن و تحریم سپاه پاسداران دنبال‌رو سیاست شیطان بزرگ یعنی آمریکا است، تصریح کرد: این اقدام اتحادیه اروپا فاقد مبنای حقوقی است ثانیا کشورهای غربی و استکبار تاکنون هر اقدامی که می‌شد علیه نظام انقلاب اسلامی و مردم انجام داده و این اقدام اخیر اتحادیه اروپا تکمیل پازل جنگ روانی است که قطعا با شکست مواجه خواهند شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان کار دشمن را تلاش برای انزوای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: سپاه پاسداران با چنین اقداماتی از مسیر خود دور نشده و بلکه باعث وحدت و همدلی بیشتر میان دولت، ملت، سپاه و سایر ارگان‌های نظامی و غیر نظامی می‌شود و عزم و اراده ما در حل مشکلات کشور و پیشبرد اهداف کشور را بیشتر می‌کند.

عبدالله‌پور با اشاره به استیصال استکبار از ایستادگی مردم ایران در مقابل انواع فشارهای جنگ سخت و نرم افزود: اتحادیه اروپا با تحریم و تروریستی اعلام کردن سپاه به ملت ایران این پیغام را ارسال کرد که مسیر مردم و انقلاب مسیری رو به تعالی است، لذا سپاه، دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه با وحدت بیشتر به سمت پیشرفت و توسعه کشور حرکت می‌کنیم.

وی با قدردانی از حمایت همیشگی و حضور دکتر عباسی استاندارگیلان در کنار سپاه، گفت: جدیت استاندار گیلان بعنوان نماینده دولت سیزدهم که مردم به آن امیدوار هستند، در تسریع امور مردم و پیشرفت پروژه ها اثربخش است.

وی ادامه داد: در کنار همه فعالیت های گسترده دولت مردمی و انقلابی در استان، شاهد آنیم که با پیگیری مجدانه استاندار و با جدیت و نظارت بر علمکرد ها از جمله تامین مصالح برای پروژه های عمرانی، جلوی هرگونه بهانه جویی برای تعلل در اجرای امور گرفته شده است.

تصمیم پارلمان اروپا، خارج از چارچوب ضوابط و قوانین بین‌المللی است‌

جوادقناعت در جمع کارکنان سپاه پاسداران خراسان جنوبی با اشاره به اقدام پارلمان اروپا مبنی بر تروریست خواندن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: این به خاطر فشارهای گروه‌های معاند، فرصت طلب و ضد انقلاب‌ در کشورهای غربی رقم خورد و اتحادیه اروپا دست به این رسوایی بزرگ زد.

وی خاطرنشان کرد: همه دنیا می‌دانند نیروی‌ها مسلح درهر کشور قواعد، ضوابط و قوانین رسمی و خاصی دارد و مورد تأیید قانون اساسی است و براساس قواعد بین المللی نمی‌توان نیروی مسلح یک کشور را جزو گروه‌های تروریستی قرار داد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دوست و دشمن اذعان دارند که سپاه نیروی مسلحی است که در برابر داعش ایستاده و جالب است که سازندگان داعش، نابودکنندگان آن را تروریست می‌خوانند و اتحادیه اروپا با این اقدام افکار عمومی جهان را به سخره گرفته است.

استاندار با پست خواندن سلبریتی‌هایی که آمریکای در حال فروپاشی را آمال و آرزوی خود می‌دانند، گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خود به این دروغ‌های شاخ‌دار واقفند اما اینکه تن به این رسوایی بزرگ می‌دهند، به این معنی است که دارند نفس‌های آخر خود را می‌کشند و کارد به استخوانشان رسیده است.

قناعت ادامه داد: آنها هرجا می‌خواستند نفود، استعمار و دست به جنایتی بزنند، سپاه پاسدران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری داعیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ایستادگی کرد و نگذاشت.

وی با اشاره به تلاش های داعش در زمینه تجزیه عراق، لبنان، سوریه و یمن و اهتمام معاندان در اغتشاشات ایران، خاطرنشان کرد: نیروهای سبز پوش جمهوری اسلامی ایران با مقاومت و ایستادگی نگذاشتند دشمنان به اهداف خود در کشورهای منطقه برسند، لذا دشمنان از این موضوع ناراحت هستند.

استاندار خراسان جنوبی همراهی مردم در زمینه‌های مختلف مشکلات را عامل شکست های مکرر دشمن عنوان کرد و گفت: برخی مشکلات در تمام جهان وجود دارد به عنوان مثال هفته گذشته در تعدادی زیادی از مناطق آمریکا به اصطلاح متمدن گاز قطع و شهروندان دچار مشکل شدند.

قناعت ادامه داد: به مراتب مشکلات در جمهوری اسلامی ایران از خیلی از کشورهای متمدن و پیشرفته کمتر است، برخی آمریکا را بزک کردند و برخی سلبریتی‌ها هم برای ویزا گرفتن در کشورهای اروپایی، با این موضوع همراهی می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم از جنس مردم است و شبانه‌روزی برای حل مشکلات و مسائل مختلف کشور در حال تلاش است.

وی از تصمیمات امروز نمایندگان در مجلس شورای اسلامی گفت و بیان کرد: انتظار ملت ایران از مسئولان دادن پاسخ قاطع و انجام اقدامات متقابل به قطعنامه پارلمان اروپاست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ادامه داد: حرف ملت ایران به اتحادیه اروپا این است که اقدامات تحریک آمیز نکنند، شما بسیار شکننده هستید و خودتان را مورد تمسخر کشورهای جهان قرار ندهید.

قناعت با اشاره به اقدام ایران در عین الاسد، متذکر شد: بعد از جنگ جهانی دوم سراغ نداریم کشوری به اصلاح جهان سومی، پایگاه نظامی آمریکا را بزند و آمریکا جرأت تلافی نداشته باشد.

وی تأکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاه، مرزبانی، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج همه ید واحد هستند و تحت رهبری مقام معظم رهبری در حال خدمت می باشند و با ایثار و از خود گذشتگی از آرمان‌های نظام و انقلاب پاسداری می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت:با ایثار و از خودگذشتگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک وطن به دست دشمنان نیفتاد اما با مرور تاریخ در 300 سال اخیر متوجه می‌شویم که ایران بزرگ توسط شاهان بی‌کفایت چقدر تجزیه و کوچک شده است.

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح ما از مردم و در دل مردم هستند و در صحنه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، بحران‌های طبیعی سیل و زلزله نقش خود را به نحو شایسته ای ایفا کرده ‌اند، دشمن می‌داند که از کجا خورده و این اقدامات شیوه دشمن است.

قناعت تأکید کرد: دشمنان هر وقت دست به اینچنین اقداماتی زدند اتحاد، وحدت، یکپارچگی و روحیه ایثارگری بین نیروهای نیروهای مسلح ما بیشتر شده است.

وی ضمن محکوم کردن اقدام مذبوحانه اتحادیه اروپا، با حمایت از نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران، گفت: امام راحل(ره) فرمودند "اگر سپاه نبود، کشور هم نبود" و همه ما حمایت خود را از سپاه پاسدران اعلام می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت:با این اقدام اتحادیه اروپا شاهد حمایت بیشتر مردم عزیز ایران اسلامی از نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران هستیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه پوشیدن لباس سبز پاسداری افتخاری برای کارکنان سپاه پاسداران است. گفت: همه کارکنان سپاه این لباس سبز پاسداری را به امید شهادت در راه خدا پوشیده‌اند.

سردار محمدرضا مهدوی در این دیدار با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مجموعه سپاه پاسداران از این تهدیدها و اراجیفی که استکبار جهانی و اتحادیه اروپا بر زبان جاری می‌کند، هیچ نگرانی ندارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: به حول و قوه الهی همچنان که در طول 43 سال گذشته محکم ایستادگی و مقاومت کرده و در برابر استکبار جهانی کوتاه نیامده ایم، از این پس هم مصمم و با روحیه جهادی از آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی دفاع خواهیم کرد.

سردار مهدوی تصریح کرد: با این اقدام اتحادیه اروپا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده که اقدامات ما در اغتشاشات اخیر و دیگر اقدامات مقابله‌ای در برابر تهدیدهای استکبار جهانی مؤثر بوده به همین خاطر برای دفاع و مقابله مصمم‌تر شده‌ایم چرا که تأثیرگذاری اقدامات خود را دیده‌ایم.

به گفته وی؛ به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، هرکجا متوجه شدید دشمن و استکبار جیغ و دادش بلند می‌شود، بیان کننده این است که حرکت و راه شما ضمن اینکه درست است، خسارت‌ هایی را به استکبار زده ‌اید.

وی متذکر شد: نیروهای سبزپوش خراسان جنوبی همانند گذشته با آمادگی فراوان و با روحیه عالی در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در هرجایی که نیاز کشوراست آماده فداکاری و ایثارگری هستند و همه عزیزان این لباس سبز را به امید شهادت پوشیده‌اند.

کوثری: تروریست برای اهداف و مطامع خود جان و مال مردم فدا می‌کنند

محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم یادواره شهدای عملیات غرورآفرین کربلای 5 و بیت‌المقدس 2 با محوریت سردار شهید یدالله کلهر که در حسینیه سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد، با بررسی چرایی قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریست، اظهار داشت: سپاه پاسداران علاوه بر پاسداری از امنیت و اقتدار کشور و مقابله با داعش، افتخار خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، محرومیت‌زدایی، بهداشتی و درمانی را دارد.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های جمهوری اسلامی عامل عصبانیت دشمن است گفت: سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار دادند، در حالی که سپاه هر جایی و در هر زمانی که نیاز کشور بوده و برای مقابله با تروریست وارد عمل شده است.

کوثری بیان کرد: تروریست آن‌هایی هستند که سردار سلیمانی را به شهادت رسانده و برای دستیابی به اهداف و مطامع خود استقلال کشورها و جان و مال مردم را به خطر انداخته و فدا می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلاتی در حوزه‌های مختلف کشور وجود دارد اما باید بدانیم که سربازانی برای ولی امر مسلمین و یارانی در کنار شهدا هستیم و باید هر یک با عمل به تکلیف خود در این راه به ایفای نقش بپردازیم.

سپاه نماد مبارزه با تروریست است

سردار عبدالرضا مرادحاجتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز ، با اشاره به حرکت اتحادیه اروپا در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این روزها دشمنان از همه جا رانده شده و شکست خورده ایران اسلامی، برای تنویر افکار عمومی خودشان، دست به اقدامی مضحکانه زدند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک تشکیلات تروریستی خواندند.

سردار حاجتی با بیان اینکه اتحادیه اروپا که وابستگی سیاسی‌اش به آمریکا بیش از هر زمان دیگری هویدا شده است، گفت: بار دیگر دست به اقدامی زده‌اند که هیچ اراده و اندیشه‌ای پشت آن نبوده مگر دستور پنهانی ایادی استکبار که تمام راه‌ها را برای ایجاد اختلال در کشورمان پیمودند و راه به جایی نبردند.

وی‌ در ادامه گفت: اتحادیه اروپایی به رغم توانایی‌هایی که دارد اما به علت ضعف در شیوه مدیریت و عدم اعتماد به مردمانش، تنها به عنوان درخت‌های پیرامونی جنگل آمریکا، سال‌هااست به عنوان میزبان گروهک های مختلف معاند و تروریستی تبدیل شده و یکی از مناطق اصلی پشتیبانی از جهانخواران داعشی و بسیاری گروه های ضدبشری دیگر است.

وی اظهار داشت: این روزها، نسخه‌ای برای سپاه پاسداران مقتدر جمهوری اسلامی ایران پیچیده که این نسخه، مدت هااست هیچ دردی را از آلام بیشمار آمریکا و دیگر دشمنان ملت ایران دوا نکرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت:ریشه تنومند سپاه پاسداران، سپاه قدس، بسیج مقتدر مردمی و انقلابی ایران اسلامی نه تنها با این بادهای کاغذی و مصوبه ای اتحادیه اروپا و تحریم های مسخره آمریکایی نمی‌لرزد بلکه عزمی راسخ تر برای دفاع از ملت و کشور خود و بلکه جهان اسلام خواهد داشت به گونه ای که هر رزمایش آن، مدت ها لرزه بر اندام نحیف رژیم غاصب اسرائیل و اربابانش می اندازد.

وی‌ در ادامه افزود: تا می‌توانند ما را روی کاغذ و در جلسات رسانه‌‌یشان تحریم کنند و ما در میدان عمل هر آنچه می توانیم برای خدمت به ملت و کشورمان در میان می‌گذاریم و مسیر را پر قدرت تر از همیشه در رکاب رهبر معظم انقلاب و زیر پرچم سه رنگ مان ادامه می دهیم و شک نکنید که عطش‌مان برای شهادت، بیشتر از همیشه است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: آنها ما را روی کاغذ و پشت میزهای بین المللی شان، تروریست بخوانند و ما در میدان عمل به تروریست‌های دست پرورده آنها نشان می‌دهیم که حق با کیست و چه کسی باعث و بانی مخاطره جان ملت ها و کشورهای منطقه ای است که فرسنگ‌ها از آنها دور است ولی دست از سر آن برنمی‌دارید.

سردار حاجتی افزود: آنها ما را در سالن‌های جلسات ضدبشری شان محکوم کنند تا اراده ما برای ساخت موشک ها علیه یاوه گویی های‌شان بیشتر می‌شود و اقتدار و صلابت مان را بیش از پیش به رخ‌شان می‌کشیم. اقتداری که باعث شده پس از شکست مفتضحانه‌شان در آشوب سازی های اخیر، دست به این اقدام مضحک بزنند و خود را رسوای عالم کنند.

فرماندار قشم: سپاه حامی مستضعفین و مدافع مکتب اسلام محمدی است

محمد محمدحسینی فرماندار شهرستان قشم در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: اقدام پارلمان اروپا نشان از ضعف و استیصال غرب در برابر توانمندی و محبوبیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان مردم و ملت های مظلوم و گروه های مقاومت و آزادی خواه است.

وی با بیان اینکه امروز همه نقشه های اسکتبار جهانی در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شده، افزود: به طور یقین، اروپایی ها با اقدام اخیر نسبت به سپاه پاسداران ، شکست مفتضحانه دیگری برای خود رقم خواهند زد و در زمان مناسب پاسخ متناسب را دریافت می‌کنند.

فرماندار قشم با تاکید بر اینکه تامین امنیت و آرامش انسان ها مهمترین دغدغه سبزپوشان سپاه پاسداران است، تصریح کرد: نیروهای سپاه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، امنیتی و اجتماعی عملکرد بسیار عالی داشتند و مردم کشورمان همواره قدردان تلاش‌های این غیورمردان هستند.

محمدحسینی ابراز داشت: همه دنیا باید بدانند که با این گونه اقدامات و تصمیمات، به جایگاه ارزنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدشه‌ای وارد نخواهد شد،بلکه هر روز محبوبیت این دلاوردان در داخل و خارج کشور بیش از پیش ارتقاء می‌یابد.

وی تاکید کرد: دشمن از اقتدار سپاه واهمه دارد و این نهاد ارزشمند را مانع رسیدن به اهداف شوم خود می داند ، اما مردم ما آگاهانه به تهدیدها و اقدام دشمن واقف هستند و خدمات شایان این مجموعه در عرصه های مختلف و خدمت به محرومان و مستضعفان بر کسی پوشیده نیست.

اگر سپاه نبود اکنون باید در تهران با داعش مبارزه می‌کردیم

محسن حسین‌میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های استان، اظهار داشت: اگر سپاه پاسداران نبود امروز باید با داعش در میدان آزادی تهران مبارزه می‌کردیم، این عظمت سپاه است که قطعا همه باید پاسدار شان و ارزش سپاه باشیم. انتظار می‌رود کسانی که دستی در قلم دارند و مطالبه‌گران و انقلابیون در این زمینه‌ها وارد شوند و از ارزش‌ها و انقلاب و سپاه دفاع کنند.

وی گفت: در چند ماه اخیر برخی خواص که با هر چیز کوچکی به اسم مطالبه‌گری صحبت می‌کردند چرا از نائب امام زمان(ع)، شهدا و ... دفاع نکردند و امروز چرا در مقابل حرکت پارلمان اروپا ساکت هستند. این‌ها نشان می‌دهد انقلابی‌گری برای منافع شخصی بعضی از افراد است در حالی که با ولایت‌مداری عاقبت بخیر خواهیم شد.

اقدام ناشیانه اتحادیه اروپا بدون پاسخ نمی‌ماند

مصطفی نخعی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند ، با اشاره به اقدام ناشایسته اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در گروه تروریستی عنوان کرده است اظهار داشت: این اقدام اتحادیه اروپا اقدامی بسیار ناشیانه است چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجموعه‌ای را که در طول سالیان گذشته اقدامات ضد تروریستی او مشهود و برای همه برای مردم منطقه ملموس است را نابود کرد و جالب اینکه همین کشورها گروهک‌های تروریستی از قبیل داعش و غیره را تشکیل دادند و این سپاه بود که با مشاوره‌های خود و ورود سردار سلیمانی و مجموعه سپاه قدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مردم منطقه را از چنگال تروریست‌ها نجات داد.

وی با بیان اینکه مردم کشورهای عراق و سوریه توسط گروهک‌های تروریستی آسایش نداشتند و خاک کشورشان اشغال شده بود و این مجموعه سپاه بود که آنها را از چنگال این تروریست‌ها آزاد و نجات داد افزود: یک ارگان و مجموعه‌ای به این شکل که با اقدامات تروریستی مقابله می‌کند و مردم منطقه این را می‌فهمند و درک می‌کنند را به عنوان گرو تروریستی معرفی می‌کنند که این اقدام ادامه راه ترامپ است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه اروپاییان اراده‌ای از خود ندارند و اینها دنبال راه امریکا و انگلیس را می‌گیرند گفت: روز یکشنبه فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کنند. مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی حتما برنامه ریزی برای این اقدام ناشیانه اروپاییان داشته باشند و بدون شک سایر ارگان‌های حاکمیتی نظام هم اقدامات متقابلی را برنامه ریزی خواهند کرد.

نخعی ادامه داد: اتحادیه اروپا دنبال کننده برنامه‌های آمریکا و انگلیس است چرا که این دو کشور برایشان برنامه ریزی می‌کنند و کشورهایی که اینگونه رفتار می‌کنند بیشترین خسارت را می‌بینند.من به اتحادیه اروپا توصیه می‌کنم در رفتار خود تجدیدنظر کنند چرا که قطعا با رفتار متقابل جمهوری اسلامی مواجه خواهند شد.

فرمانده انتظامی کردستان: سپاه بازوی قدرتمند ایران است

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان تصمیم نابخردانه پارلمان اروپا در رابطه با سپاه پاسداران را محکوم کرد و اظهار داشت: سپاه پاسداران بازوی قدرتمند ایران اسلامی است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد و مجموعه انقلابی، مقتدر و مردمی اگر مجاهدت‌های فرمانده دلاور برخواسته از این نهاد در محور مقاومت به فرماندهی قهرمان منطقه‌ای و بین‌المللی مبارزه با تروریسم یعنی شهید حاج'' قاسم سلیمانی'' نبود، چه بسا دولت‌های اروپایی، امروز تحت سیطره و پرچم داعش بودند.

فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: پارلمان اروپا بداند که با اینگونه تصمیمات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دفاع از امنیت و آرامش کشور دست نخواهد کشید و یقیناً ملت بزرگ ایران همیشه پشتیبان نیروهای نظامی و انتظامی خواهند بود. سپاه بازوی قدرتمند ملت‌های ستمدیده و مهمترین عامل سرکوب تروریسم است و ملت شریف ایران می‌دانند تا زمانی که سپاه از کشور صیانت و حراست می‌کند، آسیبی به امنیت و آرامش مردم نخواهد رسید.

آزادی بیان کرد: مردم ایران اسلامی همگی به این نیروی مردمی، انقلابی و مقتدر می‌بالند و افتخار می‌کنند و می‌دانند این حرکت‌ها از سر درماندگی، استیصال و شکست نقشه‌ها و توطئه‌هایی است که در این چند ساله مخصوصاً در طراحی و اجرای آشوب و اغتشاشات اخیر شاهد بودیم.

واکنش امام جمعه و استاندار کرمانشاه به اقدام اروپا علیه سپاه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاندار، در بیانیه مشترکی اقدام پارلمان اروپا را در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست آنچه «سازمان‌های تروریستی» نامیده‌اند، محکوم و اعلام کردند: اقدام خصمانه و بی پایه پارلمان اروپا در تروریستی اعلام کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ضدتروریستی ترین نیروی نظامی جهان است، اگرچه نشان دهنده مسیر صحیح و مؤثر سپاه و از سوی دیگر، عجز و ناتوانی دشمنان و بدخواهان ایران عزیز است ولی نیازمند پاسخ شایسته و کوبنده است زیرا این دشمنی جاهلانه که توسط آمریکا شروع شد و اکنون به اروپا رسیده است، نباید در جهان رسمی شود و کشورها به خود اجازه دهند که مفاهیم تروریستی را طبق سلیقه خود تفسیر کنند.

بی گمان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از خدمتگزارترین نهادها در کشور و پیشران تأمین امنیت پایدار و تولید قدرت بازدارنده نظامی و حافظ کیان و آرامش میهن اسلامی است، مورد پشتیبانی قاطع مردم شریف ایران است و در بین آزادگان جهان به عنوان الگویی مقتدر، شناخته شده و پی درپی در حال تکثیر است. تروریستی اعلام کردن این نهاد مقدس و مردمی، مثل سایر اقدامات مذبوحانه دشمنان، بی نتیجه خواهد ماند و سپاه پاسداران سرافراز، پرتوان تر از امروز خود، همواره به عنوان برادر امین و توانای مردم به انجام وظایفش خواهد پرداخت و خار چشم دشمنان و بدخواهان کشورمان باقی می ماند.

منبع:تسنیم

458626