پرسپولیس قید جذب بازیکن داخلی را زد

پرسپولیس در هفته‌ای که استقلال، رقیب سنتی‌اش، در اصفهان مقابل سپاهان شکست خورد توانست در یک بازی نسبتا سنگین با یک گل، ذوب‌آهن را در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی شکست دهد.
تصویر پرسپولیس قید جذب بازیکن داخلی را زد

به گزارش سایت خبری پرسون، پرسپولیس در هفته‌ای که استقلال، رقیب سنتی‌اش، در اصفهان مقابل سپاهان شکست خورد توانست در یک بازی نسبتا سنگین با یک گل، ذوب‌آهن را در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی شکست دهد. یک برد روحیه‌بخش که فاصله امتیازی این تیم را با رقبایش در همان شرایط پایان نیم‌فصل حفظ کرد و در این میان فقط استقلال بود که فاصله‌اش با صدر جدول به عدد ۸ رسید و در همان رده چهارم جدول رقابت‌ها صعود کرد. حالا پرسپولیس باید خود را برای بازی سنگین هفته آینده مقابل فولاد آماده کند، تیمی که در بازی رفت در تهران نتوانست آن را شکست دهد. البته تفاوت بازی رفت و برگشت پرسپولیس و فولاد این است که این‌بار دیگر نتیجه تساوی به کار سرخپوشان اهوازی نمی‌آید چراکه جایگاه این تیم در جدول مسابقات دیگر به جواد نکونام مجال نمی‌دهد تیمش را برای مساوی گرفتن ارنج کند.

پرسپولیس برای اینکه نفرات ذخیره‌اش از شرایط بازی دور نشوند عصر دیروز در یک بازی دوستانه به میدان رفت و امروز را نیز یحیی به شاگردانش استراحت داده تا از فردا برای مصاف با فولاد خود را آماده کنند. این دیدار قرار است ساعت ۱۷:۱۵ روز جمعه در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شود. پرسپولیس شانس آورده که در این مقطع از سال به اهواز سفر می‌کند و هوای این شهر مطلوب است. طبق برنامه قرار است سرخپوشان پایتخت پنجشنبه این هفته آخرین تمرین خود را در تهران انجام داده و از آنجا راهی فرودگاه مهرآباد شوند تا با پرواز چارتر به اهواز سفر کنند.

دوری دوباره صادقی از تمرینات

سعید صادقی که در بازی پرسپولیس و نساجی دچار کشیدگی عضله شده بود انتظار می‌رفت حداقل دو هفته‌ای از تمرینات دور باشد تا به‌طور کامل بهبود پیدا کند اما او در بازگشت به تمرینات عجله کرد و بعد از فشاری که در تمرینات به عضله‌اش آورد مصدومیت قبلی‌اش تشدید شد. صادقی به همین علت هم در لیست بازی تیمش مقابل ذوب‌آهن قرار نگرفت و در بازی دوستانه دیروز سرخپوشان هم به میدان نرفت. تشدید کشیدگی عضله صادقی حداقل یک هفته تا 10 روز او را از تمرینات دور خواهد کرد و این یعنی اینکه صادقی شانس خیلی کمی برای همراهی تیمش در بازی با فولاد خواهد داشت. قطعا اگر او بخواهد مجدد عجله کند این بار دچار پارگی ناحیه کش‌آمده خواهد شد.

عیسی بالاخره پا به توپ شد

عیسی آل‌کثیر فصل گذشته در همین مقطع از سال بود که در جریان بازی تیمش با شهرخودرو دچار پارگی رباط صلیبی شد و از آن موقع و با گذشت یک‌سال نتوانست به میدان برود. او در بازی دوستانه دیروز پرسپولیس مقابل شهدای آغشت از تیم‌های حاضر در لیگ دسته سه کشور، نزدیک به 60 دقیقه بازی کرد تا به نوعی برای بازگشت به تمرینات گروهی سرخپوشان و حضور در بازی با فولاد خوزستان اعلام آمادگی کند. از قرار معلوم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد یحیی مجوز حضور آل‌کثیر را در تمرینات گروهی تیمش از فردا صادر خواهد کرد. دوری یکساله عیسی از میادین بیشتر به این خاطر بود که او در تاریخ 20 اردیبهشت ماه امسال تصمیم گرفت زانویش را به تیغ جراحان بسپارد از این جهت که او فکر می‌کرد بدون عمل می‌تواند به میادین برگردد.

نقل و انتقالات بی‌سروصدا

باشگاه پرسپولیس بر خلاف آنچه تصور می‌شد، قصد دارد نقل و انتقالات نیم‌فصل را خیلی بی‌سروصدا به پایان برساند. اگرچه یحیی گل‌محمدی با کنار گذاشتن حامد پاکدل و سیامک نعمتی حالا سه جای خالی در لیست تیمش دارد اما این دلیل نمی‌شود که او به جذب بازیکنی غیر از مهاجم نوک خارجی فکر کند. در واقع قرار است لیست پرسپولیس همچنان دو جای خالی در پایان فصل نقل و انتقالات داشته باشد. از آنجا که سرخپوشان سهمیه آزاد خود را نسوزانده‌اند بعد از پایان فصل نقل و انتقالات زمستانی هم می‌توانند یک بازیکن آزاد به خدمت بگیرند. یکی از دلایلی که باعث شده یحیی قید جذب بازیکن جدید غیر از مهاجم نوک را بزند عملکرد خوب بازیکنانش در بازی‌های اخیر لیگ بوده است. در کنار این مساله پرسپولیس چند بازیکن جوان در تمرینات نظیر محمد مهدی احمدی، ابوالفضل سلیمانی، علی جودکی و علیرضا خدادادی را در اختیار دارد که فرصت بازی در اختیار آنها قرار نگرفته است، جز یکی دو نفرشان که دقایقی خیلی کوتاهی بازی کرده‌اند. با توجه به درخشش محمد عمری در بازی‌های اخیر پرسپولیس، رضا درویش از یحیی خواسته که به جای اینکه به دنبال جذب بازیکن معمولی از تیم‌های دیگر برای پر کردن نیمکت باشند بهتر است که به بازیکنان جوان تیم فرصت بازی داده شود. از این‌رو یحیی در نظر دارد برای هر بازی از لیگ یک یا دو بازیکن جوان را به لیست 18 نفره اضافه کند و اگر شرایط بازی خوب پیش رفت در دقایق پایانی از آنها استفاده کند. با این شرایط پرسپولیس در ادامه فصل نقل و انتقالات فقط یک بازیکن خارجی جذب خواهد کرد.

گل‌محمدی تمایلی به حفظ نعمتی ندارد

سیامک نعمتی شاید در خواب هم نمی‌دید که یحیی گل‌محمدی بخواهد به یکباره او را در لیست مازاد قرار دهد و وقتی این اتفاق افتاد او شوکه شده و روحیه‌اش را از دست داد. در این میان برخی از بازیکنان پرسپولیس و حتی کریم باقری هم از شنیدن این خبر حسابی تعجب کردند. حتی بعد از این ماجرا بزرگ‌تر‌های تیم و باقری برای بازگشت نعمتی به تمرینات سرخپوشان پادرمیانی می‌کنند اما یحیی اجازه بازگشت نعمتی را نمی‌دهد. اینکه حالا نعمتی از نظر فنی از چشم یحیی افتاده یا مساله‌ای دیگر در میان است مشخص نیست اما آنچه مشخص است نعمتی شانسی برای سرخپوش ماندن ندارد. از یک طرف ماجرا هم باشگاه پرسپولیس قصد دارد با فروش نعمتی به تیم‌های خواهان او به نوعی درآمدزایی کند اما این بازیکن به دنبال رضایت‌نامه‌اش از باشگاه است تا خودش تیم جدیدش را معرفی کند. تراکتور، فولاد و مس کرمان تیم‌هایی هستند که برای جذب نعمتی حاضرند پول خوبی به او بدهند. در این میان پیشنهاد مالی فولادی‌ها بهتر است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد نعمتی راهی اهواز خواهد شد. این بازیکن تا شب گذشته در تلاش بود تا رضایت‌نامه‌اش را با بخشیدن مابقی قراردادش و همچنین طلب یک میلیارد و هشتصد میلیونی‌اش از فصل پیش، بگیرد. اتفاقی که اگر نهایی شود این بازیکن امروز تیم جدید خود را معرفی خواهد کرد.

مخالفت گل‌محمدی با جدایی گوهری

احمد گوهری تنها بازیکنی از پرسپولیس بود که درخواست جدایی‌اش از تیم را با شخص یحیی گل‌محمدی مطرح کرد. در این میان مدیر برنامه‌های او نیز با مسئولان باشگاه پرسپولیس برای جدایی‌اش صحبت‌هایی را داشت اما گل‌محمدی مخالفت خود را حتی با انتقال قرضی گوهری به تیم دیگر به باشگاه اعلام کرده است. از آنجا که دروازه‌بان‌های جوان دیگر پرسپولیس تجربه بازی در لیگ برتر را ندارند، یحیی با جدایی گوهری نخواست ریسک کند، اتفاقی که البته شاید در تابستان رخ دهد. از این جهت که گوهری دروازه‌بان دوم مطمئنی نشان نداده و اگر قرار باشد فصل آینده پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا رقابت کند یحیی ترجیح می‌دهد دروازه‌بان مطمئن‌تری داشته باشد.

پاداش سه بازی انباشته شد

باشگاه پرسپولیس به خاطر خالی شدن حسابش توسط یکی از طلبکاران با مشکلات مالی مواجه است و به همین خاطر نتوانسته پاداش‌های اخیر بردهای سرخپوشان را پرداخت کند. در حال حاضر باشگاه پرسپولیس پاداش برد این تیم مقابل نساجی، ون پارس و ذوب‌آهن را به سرخپوشان بدهکار است که درویش تلاش می‌کند قبل از سفر تیم به اهواز این پاداش‌ها را به آنها پرداخت کند. ناگفته نماند این پاداش‌ها هیچ‌یک در قرارداد سرخپوشان لحاظ نشده است اما درویش چون از ابتدای فصل بابت هر برد به نفرات اصلی و اعضای کادرفنی 15 میلیون تومان پاداش داده است به نوعی خودش را مجبور کرده که تا پایان فصل این روند را ادامه دهد.

منبع: فرهیختگان

458470