محاسبه بودجه سریال‌های پرهزینه با دلار امروز

سریال‌های الف ویژه آن دسته از آثاری هستند که دکوربندی‌های عظیمی دارند و معمولا در شهرک‌های سینمای تولید می‌شوند که هزینه زیادی صرف ساخت آن‌ها می‌شود. در گزارش پیش رو بودجه سریال‌های پرهزینه را با دلار امروز محاسبه کردیم.

تصویر محاسبه بودجه سریال‌های پرهزینه با دلار امروز

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از ماجرا‌های سریال «موسی» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیه کنندگی سید محمود رضوی و احتمال کند شدن روند ساخت سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری، نام سریال‌های الف ویژه بیش ازپیش به گوشمان خورده است. سریال‌های الف ویژه آن دسته از آثاری هستند که دکوربندی‌های عظیمی دارند و معمولا در شهرک‌های سینمای تولید می‌شوند، اما می‌توانند از حیث کیفیت ساخت و بازنمایی مضامین در حد استاندارد‌های جهانی باشند و بتوانند در عرصه‌های بین المللی مطرح شوند یا دست کم تعداد بیشتری از مخاطبان را در تماشای اثر با خود همراه کنند.

اگر به سریال‌های الف ویژه‌ای که از ابتدای انقلاب اسلامی ساخته شده اند نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم آثار زیادی با این عنوان ساخته شده و به نمایش درآمده اند، اما از این تعداد، تنها چند سریال به شهرت و مخاطب چشمگیری دست پیدا کرده و به یادماندنی شده اند. سریال «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری، «ایلدا» به کارگردانی راما قویدل، «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی، «دادستان» به کارگردانی مسعود ده نمکی و «طلاق» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی از سریال‌های تازه‌ای هستند که با عنوان الف ویژه روی آنتن تلویزیون رفته اند؛ اما ازنظر منتقدان هیچ یک تأثیر، محبوبیت و مخاطب «سربداران»، «امام علی (ع)»، «مدار صفر درجه»، «کلاه پهلوی»، «مختارنامه» و حتی «معمای شاه» را نداشته اند. مهسا بهادری در گزارشی در خبرآنلاین به ۱۰ سریال الف ویژه تاریخ تلویزیون نگاهی دارد. او بررسی می‌کند که اگر قرار بود این آثار حالا ساخته شوند، به چند میلیون یا چند میلیارد بودجه نیاز داشتند؟

منبع: شهرآرانیوز

458321