جدایی زودهنگام آمانوف در نقل و انتقالات زمستانه

هافبک ۲۵ ساله استقلال، اولین خروجی آبی‌پوشان پایتخت در بازار زمستانه خواهد بود.
تصویر جدایی زودهنگام آمانوف در نقل و انتقالات زمستانه

به گزارش سایت خبری پرسون، عزیزبک آمانوف هافبکی که فصل گذشته در بازار زمستانه با تصمیم فرهاد مجیدی به فهرست استقلال اضافه شد و انگیزه مجیدی از جذب این هافبک ازبک که سروصدای زیادی درباره انتقال او به جمع آبی‌پوشان پایتخت شکل گرفت و سرمربی استقلال مدعی شد که در دوره حضورش در تیم امید او را شناسایی کرده و حالا به دنبال جذب آمانوف است، این بود که بتواند خلأ یک هافبک بازی‌ساز را در ترکیب تیمش پر کند و با تکیه بر توانایی‌های آمانوف، سبک بازی آبی‌پوشان پایتخت را در مسیر رسیدن به قهرمانی لیگ بیست‌ویکم تغییر بدهد. اما مجیدی نتوانست خواسته خود را اجرایی کند و سطح فنی آمانوف با آنچه او تصور می‌کرد، اختلاف زیادی داشت.

دوره یک‌ساله آمانوف در استقلال؛ چشم‌نواز اما ناموفق!

عزیزبک آمانوف در نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ویکم در ۱۱ بازی برای استقلال به میدان رفت اما ناکام در ثبت گل یا پاس گل به نام خود بود و با وجود نمایش چشم‌نوازی که در ترکیب استقلال داشت، نتوانست به لحاظ آماری هم عملکرد خوبی را در استقلال از خود به جای بگذارد اما با این وجود هواداران استقلال امیدوار بودند که هافبک ۲۵ ساله تیم‌شان در لیگ بیست‌ودوم به فرم ایده‌آل خود برسد و بتواند در نقش یک هافبک بازی‌ساز و خلاق در میانه میدان بدرخشد.

استقلالی‌ها بعد از دوران موفق سرور جباروف در تیم‌شان، امیدوار بودند که عزیزبک آمانوف بتواند خاطرات شیرین دوره جباروف را تکرار کند و بار دیگر یک هافبک اهل کشور ازبکستان بتواند خلأ یک بازی‌ساز را در ترکیب آبی‌ها پر کند اما آمانوف نتوانست در حد انتظار باشد و پاسخی مناسب به چشم‌انتظاری هواداران استقلال بدهد.

ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال در لیگ بیست‌ودوم برخلاف فرهاد مجیدی حتی به سبک بازی عزیزبک آمانوف هم اعتقادی نداشت و او مدعی بود که آمانوف بازیکن تاکتیک‌پذیری نیست و به همین علت بود که نام هافبک ازبکستانی در فهرست استقلال در لیگ بیست‌ودوم در اکثریت دیدارها جایی نداشت و به جز حضوری کوتاه‌مدت در برابر گل‌گهر سیرجان، دیگر شانس بازی آمانوف در فصل جاری به‌دست نیاورد و چشم‌انتظار بازگشایی پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی بود که از استقلال جدا شود.

آمانوف در فوتبال ایران می‌ماند؟

سا پینتو در جلسه‌ای که با مدیران باشگاه استقلال برگزار کرد، فهرست مازاد خود را در اختیار مدیران باشگاه قرار داد که گفته می‌شود نخستین گزینه برای خروج از فهرست آبی‌پوشان پایتخت کسی جز عزیزبک آمانوف نیست، هافبکی که با خروج خود می‌تواند یک جای خالی را هم در فهرست بازیکنان بزرگسال استقلال ایجاد کند.

مدیران استقلال در حال رایزنی و تعامل با عزیزبک آمانوف هستند تا به شکلی توافقی جدایی این هافبک ازبکستانی انجام شود. آمانوف بعد از جدایی از استقلال، قصد خروج از فوتبال ایران را ندارد و گویا باشگاه گل‌گهر سیرجان، جدی‌ترین مشتری او در بازار زمستانه است و بعید نیست امیر قلعه‌نویی در ادامه سریال خرید بازیکنان استقلالی، این‌بار به سراغ هافبک ناموفق آبی‌ها برود و برای تقویت خط هافبک تیمش، آمانوف را به خدمت بگیرد تا بلکه عزیزبک آمانوف با دریافت شانس بازی بیشتر در سیرجان بتواند توانایی‌های خود را بهتر نشان بدهد.

عزیزبک آمانوف در شرایطی با انجام ۱۳ بازی در لیگ برتر و جام حذفی در طول یک‌سال حضورش در استقلال به کار خود پایان می‌دهد که همتای ازبکی او در دوره حضورش در استقلال، توانست در ۴۰ بازی، ۶ گل بزند و ۵ پاس گل به‌ثبت برساند اما آمانوف ناکام در تکرار خاطرات جباروف بود. به جز خالی شدن یک جای خالی در فهرست استقلال، یک سهمیه جذب بازیکن آسیایی هم در دسترس ریکاردو ساپینتو قرار می‌گیرد و او حالا می‌تواند بعد از جدایی قطعی آمانوف، در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه یک بازیکن آسیایی و یک بازیکن خارجی جذب کند.

منبع: خبر ورزشی

458120