صداوسیما ، در لیست زیان ده ترین سازمان های دولتی

در سال آینده پنج شرکت و بانک دولتی بیشترین زیان مالی را تجربه خواهند کرد که به‌ترتیب شامل بانک سپه، سازمان صداوسیما، شرکت راه‌آهن، بانک مسکن، و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
تصویر صداوسیما ، در لیست زیان ده ترین سازمان های دولتی

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

در لایحه بودجه سال آینده، مجموع درآمدهای شرکت‌های دولتی حدود 2417هزار میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به قانون بودجه سال جاری 48درصد رشد داشته است.

طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس، هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای سال مالی آتی حدود 2211هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به قانون بودجه سال جاری حدود 46درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نکته جالب در این گزارش اعداد و ارقام مربوط به شرکت‌های زیانده و سوده است. مرور آمار و ارقام در این گزارش نشان می‌دهد در سال آینده پنج شرکت و بانک دولتی بیشترین زیان مالی را تجربه خواهند کرد که به‌ترتیب شامل بانک سپه، سازمان صداوسیما، شرکت راه‌آهن، بانک مسکن، و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

مجموع زیان آنها نیز 6/ 19هزار میلیارد تومان خواهد بود. البته موضوع زیانده بودن برخی شرکت‌های دولتی موضوع جدیدی نیست و نگاهی به عملکرد شرکت‌ها و بانک‌های دولتی در بازه زمانی 1398 تا 1400 نشان می‌دهد در این دوره نیز به ترتیب بانک سپه، شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، توانیر، بانک ملی، صداوسیما، شرکت سهامی برق منطقه‌ای تهران، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، هواپیمایی جمهوری اسلامی و شرکت سهامی پتروپارس زیانده شناسایی شده‌اند.

458091

مطالب مرتبط