پیش‌بینی هواشناسی خوزستان/ هشدار زرد و نارنجی صادر شد!

آب و هوای خوزستان طبق گزارش هواشناسی پدیده‌های مه گرفتگی و افزایش غلظت آلاینده‌ها را به همراه خواهد داشت.
تصویر پیش‌بینی هواشناسی خوزستان/ هشدار زرد و نارنجی صادر شد!

به گزارش سایت خبری پرسون، هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع پدیده‌های مه گرفتگی و افزایش غلظت آلاینده‌ها دو هشدار سطح نارنجی و زرد صادر کرد.

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار نارنجی به دلیل وقوع پدیده مه یا مه رقیق شامگاهی و صبحگاهی و کاهش دید افقی و کاهش نسبی دما اظهار کرد: این شرایط از اوایل روز جمعه ۳۰ دی ماه تا ظهر دوشنبه سوم بهمن ماه پایدار است.

آب و هوای خوزستان

وی افزود: در این مدت شاهد پدیده مه، کاهش دید افقی، کاهش دما و یخزدگی سطح زمین در نیمه شمالی استان و ارتفاعات در اکثر مناطق استان بویژه مرکز، شمال و جنوب و جاده‌های مواصلاتی خواهیم بود که موجب اختلال در مسافرت‌های هوایی صبحگاهی و شامگاهی و یخزدگی زمین‌های کشاورزی و سطح جاده‌ها می‌شود.

هواشناسی خوزستان چه آب و هوایی را پیش بینی می کند؟

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی ازکاهش دید افقی و افزایش رطوبت و مه و کاهش دما، احتیاط در صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و مدیریت حامل‌های انرژی گرفته شود.

وی همچنین با اعلام هشدار زرد در زمینه پایداری جو و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا از اوایل روز جمعه ۳۰ دی ماه تا ظهر روز دوشنبه سوم بهمن ماه گفت: این شرایط در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت استان بویژه اهواز، آبادان و ماهشهر پایدار است.

سبزه زاری تصریح کرد: در این مدت شاهد انباشت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌ها حساس خواهیم بود و مدیریت جهت کاهش تردد خودرو‌ها و در صورت نیاز کنترل فعالیت واحد‌های صنعتی، اجتناب از تردد غیر ضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز ضروری است.

منبع:فارس

457990