نقش اجتماعی مهم و پررنگ بانوان ‌در نظام ‌اسلامی ‌

استاندار لرستان نقش تربیتی بانوان در توسعه کشور در قامت مادر را بی‌بدیل قلمداد کرد‌ و گفت: پشت تمامی افرادی که تاریخ ساز شده اند، مادران زحمت کش و دلسوزی بوده که زمینه ساز آن شده است.
تصویر نقش اجتماعی مهم و پررنگ بانوان ‌در نظام ‌اسلامی ‌

به گزارش سایت خبری پرسون، فرهاد زیویار ظهر امروز در همایش بانوان تمدن‌ساز لرستان اظهار داشت: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه بعد از انقلاب اسلامی ایران فراتر از تمامی ادوار بوده است.

وی با تشریح نگاه به زن در دوران قبل از انقلاب در قالب نگاه‌های عرفی و محدود در خانه و همچنین نگاه به زن در جوامع غربی به در قالب جنسیت و ابزار، افزود: نقش مهم بانوان به عنوان نیمی از جامعه بعد از انقلاب اسلامی در عرصه هایی از جمله تحصیلات و انضباط اداری که به واسطه حضور بانوان در مسئولیت های اجرایی ایجاد شده بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب بانوان ایرانی نه تنها در داخل کشور بلکه در عرصه‌های بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند.

استاندار لرستان تصریح کرد: بانوان ایرانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها ابزار نبوده بلکه نقش اجتماعی، و یاریگری ایشان به مردان بسط پیدا کرده است.

زیویار با بیان اینکه نگاه متعالی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه بانوان باید به خوبی تبیین شود، عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی با پشتوانه فکری در مورد نقش و جایگاه بانوان در پیشبرد جامعه است که در برابر نظام فکری آلوده و ابزار محور غرب ایستادگی کرده و دامنه آن روز به روز در سایر ملت‌ها گسترش پیدا می‌کند.

استاندار لرستان نقش تربیتی بانوان در توسعه کشور در قامت مادر را بی‌بدیل قلمداد کرد‌ و گفت: پشت تمامی افرادی که تاریخ ساز شده اند، مادران زحمت کش و دلسوزی بوده که زمینه ساز آن شده است.

زیویار با بیان اینکه ما هنوز با افقی که در نظام جمهوری اسلامی برای حضور بانوان در جامعه تعیین شده است فاصله داریم تاکید کرد: برای رسیدن به این افق همه ما مسئولیم و باید برای آن تلاش کنیم.

شرکت 970 نفر از بانوان لرستان در جشنواره بانوی تمدن ساز

فریبا ولی‌پور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان نیز در این جشنواره ‌با بیان اینکه بیش از چهار هزار بازدید از سامانه جشنواره بانوی تمدن ساز ثبت شده است، اظهار داشت: علاقه مندان در 12 حوزه جداگانه نام نویسی کردند.

وی با بیان اینکه هرکدام از این افراد در جایگاه شاخص ملی و استانی هستند، بیان کرد: تعداد بانوان توانمند لرستان قطعا بیش از آمار ثبت نام شده ها است.

ولی‌پور با اشاره به اینکه دومین جشنواره بانوی تمدن ساز ایران اسلامی همزمان با روز دختر و میلاد فاطمه معصومه (س) در استان برگزارمی شود، عنوان کرد: در سال های اخیر روز زن و مادر تنها برای بانوان شاغل ادارت و دستگاه های اجرایی برگزار می شد.

وی با تاکید بر اینکه سعی می شود با برگزاری جشنواره بانوی تمدن ساز ارتباط مناسبی با تمامی بانوان توانمند استان برقرار شود، تصریح کرد: با همکاری دانشگاه آیت الله بروجردی سایت بانوی تمدن ساز طراحی و برای همه بانوان با توانمندی های مختلف ایجاد شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان اینکه از دختران 9 تا زنان 90 ساله در مناطق روستایی و عشایری در طراحی این سایت مورد توجه قرار گرفته اند، افزود: با اجرای این طرح تمامی این قشر در برنامه های تجلیل از مقام زن و مادر در اولویت قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه زنان توانمندی با انواع مهارت های فراوان در جامعه روستایی و عشایری لرستان وجود دارند، تصریح کرد: متاسفانه این بانوان تاکنون مورد غفلت واقع شده اند.

ولی‌پور با اشاره به گلایه زنان خانه دار که علیرغم تلاش های بسیار در حوزه خانواده و فرزند داری مورد توجه قرار نگرفته ان، عنوان کرد: در این جشنواره کلیه شاخص های مورد نیاز گروه هایی همچون دانش آموزان، طلبه ها، بانوان خانه دار، بانوان شاغل و بانوان عشایر و جامعه روستایی و هنرمندان تعریف شده است.

در این جشنواره استاندار لرستان، مسئول امور بانوان نهادهای رهبری دانشگاه های کشور،امام جمعه موقت خرم آباد، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار، و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند.

منبع:تسنیم

457902