کردستان ؛ دمای هوا به ۱۵ درجه زیر صفر رسید

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان با اشاره به سرما و یخبندان حاکم بر استان گفت: در شبانه روز گذشته دمای هوا در هزارکانیان به ۱۵ درجه زیر صفر رسید و سردترین نقطه استان شد.
تصویر کردستان ؛ دمای هوا به ۱۵ درجه زیر صفر رسید

به گزارش سایت خبری پرسون،علی پناهی روز چهارشنبه اظهار کرد: در شبانه روز گذشته همچنین زرینه و بهارستان منفی ۱۴ درجه، نساره منفی ۱۱، سقز منفی ۹، بیجار، قاملو و دهگلان منفی هشت درجه، قروه، مریوان و حاجی ممدان منفی هفت درجه، بابارشانی و موچش منفی پنج درجه بود.

وی افزود: همچنین در شبانه روز گذشته سلین با دمای هوای ۲ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بود و دمای هوای سنندج هم بین منفی سه و یک درجه در نوسان بود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان در ادامه با بیان اینکه پیش بینی‌ها نشان می‌دهد هوای استان تا روز سه‌شنبه هفته آینده آرام و پایدار است و پدیده بارشی نداریم، گفت: تا روز شنبه هفته آینده با افت دما مواجه خواهیم بود و هوا بین چهار تا پنج درجه سردتر می‌شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

منبع:ایرنا

457900