«آواتار ۲» پرفروش‌ترین فیلم دوران کرونا

«آواتار: راه آب» پرفروش‌ترین فیلم سینما از آغاز همه‌گیری کرونا تا به امروز تبدیل شد.

تصویر «آواتار ۲» پرفروش‌ترین فیلم دوران کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از اسکرین، ساخته «جیمز کامرون» فروش خود را در گیشه جهانی از ۱.۹۱ میلیون دلار عبور داد تا علاوه بر رسیدن به جایگاه ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ، به موفق‌ترین فیلم سینما در گیشه ازآغاز همه‌گیری کرونا تا به امروز تبدیل شود.

در حال حاضر تنها پنج فیلم دیگر فروش بیشتری از قسمت دوم «آواتار» در گیشه جهانی سینما به دست آورده‌اند که به ترتیب شامل قسمت اصلی «آواتار» در سال ۲۰۰۹ با ۲.۹۳ میلیارد دلار، «انتقام جویان: آخر بازی» (۲۰۱۹) با ۲.۷۹۷ میلیارد دلار، «تایتانیک» (۱۹۹۷) با ۲.۱۹۵ میلیارد دلار، «جنگ ستارگان: اپیزود هفتم: نیرو برمی‌خیزد» (۲۰۱۵) با ۲.۰۶۹ میلیارد دلار و «انتقام جویان: جنگ ابدیت» (۲۰۱۸) با ۲.۰۴۸ میلیارد دلار می‌شود.

در گیشه سینمای آمریکا نیز «آواتار: راه آب» با فروش ۵۷۱ میلیون دلار در رتبه دوم موفق‌ترین فیلم‌های گیشه پس از «تاپ گان: ماوریک» قرار دارد اما در دیگر کشورها سینمای چین با ۲۱۴.۵ میلیون دلار بیشترین فروش بین‌المللی را برای «آواتار: راه آب» به ارمغان آورده و پس از آن فرانسه با ۱۲۲.۴ میلیون دلار، آلمان با ۱۰۷ میلیون دلار، کره جنوبی با ۹۳.۱ میلیون دلار و بریتانیا هم با فروش ۷۷.۲ میلیون دلار قرار دارد.

ساخته جدید «جیمز کامرون» تا به امروز ۵۶.۸ میلیون دلار در هند، ۵۱.۴ میلیون دلار در استرالیا، ۴۹.۱ میلیون دلار در مکزیک، ۴۳.۶ میلیون دلار در اسپانیا و ایتالیا، برزیل با ۳۷.۲ میلیون دلار و ژاپن با ۲۶.۳ میلیون دلار فروخته است.

«جیمز کامرون» طی ۲۵ سال گذشته دو فیلم «تایتانیک» و پس از آن «آوتار» را به صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما رسانده است. «آوتار: راه آب» یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های ساخته شده تمام ادوار است و خود کامرون پیش از این عنوان کرده بود برای این که این فیلم را یک موفقیت تجاری توصیف کنیم باید حداقل دو میلیارد دلار در گیشه بفروشد و هم‌اکنون در فاصله اندک تا رسیدن به فروش دو میلیارد دلاری قرار دارد.

در «آواتار: راه آب» بازیگرانی چون «سم ورتینگتون»، «زویی سالدانا»، «کیت وینسلت» و «سیگورنی ویور» ایفای نقش می‌کنند و به داستان بیش از یک دهه پیش از قسمت اول این فیلم می‌پردازد.

«جیمز کامرون» سال‌ها صرف ساخت و فیلم‌برداری دنباله‌های «آواتار» با بودجه میلیارد دلاری کرده است.

فیلمبرداری «آواتار: راه آب» در سال ۲۰۱۷ و همزمان با سومین فیلم از این مجموعه که قرار است در سال ۲۰۲۴ اکران شود، آغاز شد. او همچنین در حال کار بر روی فیلم چهارم و پنجم است که به ترتیب برای اکران در سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است.

457872