پیش‌بینی آخر هفته بارانی و برفی در ۹ استان کشور

سازمان هواشناسی کشور در اخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور از بارش برف و باران در ۶ استان طی روز جاری و ۹ استان در آخر هفته خبر داد.
تصویر پیش‌بینی آخر هفته بارانی و برفی در ۹ استان کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی کشور در اخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور از بارش برف و باران در ۶ استان طی روز جاری و ۹ استان در آخر هفته خبر داد.

سازمان هواشناسی بر اساس‌ تحلیل‌ آخرین‌ نقشه‌های پیش‌یابی‌ هواشناسی‌ اعلام کرد که امروز در جنوب‌ خراسان رضوی، استان‌های خراسان جنوبی‌، سیستان و بلوچستان، شرق‌ استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد بارش‌ باران و در ارتفاعات‌ برف‌ انتظار می‌رود و به‌تدریج‌ سامانه‌ بارشی از جنوب‌ شرق‌ خارج‌ می‌شود.

پنجشنبه‌ در جنوب‌ شرق‌ کشور ابرناکی‌ و رگبار پراکنده و وزش‌ باد پیش‌بینی‌ می‌شود. قابل‌ ذکر است‌ طی‌ روز پنجشنبه‌ تا یکشنبه‌ وزش‌ باد همراه با کاهش‌ نسبی‌ دما در نوار شرقی‌ و مناطقی‌ از مرکز و جنوب‌ کشور به‌ویژه در خراسان رضوی، خراسان جنوبی‌ و شمال سیستان و بلوچستان رخ‌ می‌دهد.

همچنین‌ در نوار غربی‌کشور جوی آرام همراه با روند افزایش‌ دماخواهیم‌ داشت‌.

در ضمن‌، در این‌ مدت‌ در سواحل‌ گیلان، غرب‌ استان‌های مازندران و اردبیل‌، جنوب‌ بوشهر و فارس‌ و غرب‌ هرمزگان، ابرناکی‌ و رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد.

خلیج‌فارس‌ تا پنجشنبه‌ مواج‌ است.

تا روز پنجشنبه‌ تداوم آلودگی‌ هوا را در شهرهای صنعتی‌ و پرجمعیت‌ خواهیم‌ داشت‌.

منبع: همشهری آنلاین

457853