بازگشایی جاده روستاهای کوهرنگ چهارمحال و بختیاری

فرماندار کوهرنگ با اشاره به بارش سنگین برف گفت: با تلاش نیروهای راهداری هم‌اکنون جاده ۱۶ روستای این شهرستان که به‌علت بارش برف مسدود شده بود، بازگشایی شده است.
تصویر بازگشایی جاده روستاهای کوهرنگ چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون،شهباز اکبری روز چهارشنبه تاکید کرد: بر اثر بارش برف ، روز سه‌شنبه جاده ارتباطی ۱۰ روستا در بخش مرکزی و هفت روستا در بخش صمصامی شهرستان کوهرنگ بسته شد.

وی افزود: از این تعداد مسیر ارتباطی ۱۶ روستا با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی اما یکی از جاده‌های روستایی بخش صمصامی شهرستان کوهرنگ همچنان مسدود است و تلاش برای بازگشایی آن ادامه دارد.

اکبری تصریح کرد: البته امکان بازگشایی مسیر ۱۵ روستای دهستان موگویی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ هم که از بارش برف گذشته بسته شده است تا فروردین‌ماه سال آینده امکان‌پذیر نیست.

وی یادآور شد: اهالی روستاهای دهستان موگویی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ هم‌اکنون از طریق بزنوید لرستان و فریدن اصفهان رفت‌وآمد می‌کنند.

به‌دنبال بارش برف در روز سه‌شنبه ۱۶ سانتی‌متر برف جدید در ایستگاه کوهرنگ ثبت شد و ارتفاع برف در این ایستگاه به ۱۱۴ سانتی‌متر رسید.

با فعالیت این سامانه، بارش برف در ایستگاه شهرکرد ۱۳ سانتی‌متر، لردگان ۱۱ سانتی‌متر، اردل هشت سانتی‌متر، فارسان ۱۳ سانتی‌متر، فرخ.شهر شهرکرد ۱۲ سانتی‌متر، دزک کیار ۱۴ سانتی‌متر، خانمیرزا ۱۲ سانتی‌متر، سامان ۱۳ سانتی‌متر و ایلبگی سامان ۶ سانتی‌متر گزارش شده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع:ایرنا

457837