اعلام برنده جایزه شعر «تی. اس. الیوت»

جایزه شعر «تی. اس. الیوت» به مجموعه شعری به نگارش «آنتونی جوزف» اهدا شد.

تصویر اعلام برنده جایزه شعر «تی. اس. الیوت»

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از گاردین، آنتونی جوزف برای نگارش مجموعه شعر غزل‌هایی برای آلبرت‌ به عنوان برنده جایزه شعر تی.اس.الیوت انتخاب شد.

با اعلام جوزف به عنوان برنده، مبلغ ۲۵۰۰۰ پوند به این شاعر اهدا شد. امسال ۲۰۱ نفر در رقابت جایزه تی. اس. الیوت» شرکت کردند و رکورد جدیدی در تعداد شرکت‌کنندگان به ثبت رسید.

به گفته ژان اسپرکلند رئیس هیات داوران،‌ شاعران هر کدام از کتاب‌هایی که به فهرست کوتاه این جایزه راه یافتند، آثاری قدرتمند و با سبک منحصر بفرد خلق کرده‌اند. هانا لو برنده جایزه کاستا سال ۲۰۲۱ و راجر رابینسون برنده سال ۲۰۱۹ جایزه تی. اس. الیوت از جمله افرادی به شمار می‌روند که هیات داوران امسال این جایزه ادبی را تشکیل داده‌اند.

غزل‌هایی برای آلبرت که سال گذشته میلادی در فهرست نامزدهای نهایی جایزه فوروارد نیز قرار گرفته بود، در حقیقت یک مجموعه شعر خودزندگی‌نامه است که با محوریت زندگی یک انسان در غیاب پدرش نوشته شده است.

آنتونی جوزف شاعر، رمان‌نویس و موسیقی‌دان بریتانیایی است که به عنوان سخنران خلاقیت در نویسندگی در کالج کینگ واقع در لندن نیز فعالیت دارد.

او تاکنون پنج مجموعه شعر و سه رمان منتشر کرده است. جوزف از بین فهرستی متشکل از ۱۰ نامزد نهایی به عنوان برنده جایزه تی. اس. الیوت انتخاب شد.

سال گذشته جوئل تیلور برای مجموعه شعر C+nto & Othered به عنوان برگزیده اعلام شد.

جایزه تی‌.اس. الیوت از سال ۱۹۹۳ برای بزرگداشت نام توماس استرنز الیوت شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و منتقد ادبی برنده‌ نوبل ادبیات نام‌گذاری شده است.

457667