وزیر خارجه اتریش:

روسیه در آینده امنیتی اروپا نقش دارد

وزیر خارجه اتریش گفته که روسیه در ساختار امنیتی اروپا در آینده نقش دارد و این ایده را که لغو ویزای شنگن برای تمامی روس‌ها باید اجرا شود، رد کرده است.

تصویر روسیه در آینده امنیتی اروپا نقش دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، الکساندر شلنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در یک نشست خبری در موسسه مطالعات سیاسی پاریس گفت: ما نباید در اموری چون لغو ویزا برای ۱۴۴ میلیون روس افراط کنیم. بلکه باید درباره آینده نیز فکر کنیم. ساختار امنیتی اروپا شامل روسیه نیز خواهد بود چون این کشور از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و یک قدرت اتمی است.

این دیپلمات ارشد اتریشی ضمن اینکه اعلام کرد، سازمان امنیت و همکاری اروپا باید پلتفورم گفت‌وگو را حفظ کند، از امتناع دولت ورشو در دعوت از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه برای شرکت در نشست اخیر این گروه در لهستان انتقاد کرد.

وزیر خارجه اتریش در جریان سفر یک روزه خود به پاریس همچنین با کاترین کلونا، وزیر امور خارجه فرانسه نیز دیدار و گفت‌وگو داشت.

روزنامه کرونن سایتونگ همچنین گزارش کرد، وزیر امور خارجه اتریش به همتای فرانسوی خود گفته که یک ساختار با ثبات امنیتی در اروپا که روسیه را در نظر ندارد و آن را نادیده می‌گیرد، غیرقابل تصور است.

457633