هشدار جدی لهستان درباره شروع جنگ جهانی سوم

نخست‌وزیر لهستان ادعا کرد که شکست اوکراین احتمالا به "جنگ جهانی سوم" منجر خواهد شد و به همین دلیل آلمان و سایر کشورهای ناتو باید "تسلیحات بیشتری" به کی‌یف بفرستند.
تصویر هشدار جدی لهستان درباره شروع جنگ جهانی سوم

به گزارش سایت خبری پرسون، ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان روز دوشنبه طی مراسمی به مناسبت ۵۰ سال خدمت ولفگانگ شویبله، سیاستمدار کهنه‌کار آلمانی در برلین عنوان داشت: آلمان باید اجازه ارسال تانک‌های "لئوپارد۲" را به اوکراین صادر کند. لهستان و فنلاند وعده این تانک‌ها را به کی‌یف داده‌اند؛ اما اجازه رسمی آلمان برای ارسال آن‌ها نیاز است.

وی افزود: امروز اوکراینی‌ها نه تنها برای آزادی خودشان بلکه برای دفاع از اروپا در حال جنگ هستند. من از دولت آلمان می‌خواهم تا با قاطعیت رفتار کند و انواع تسلیحات را به اوکراین بفرستد.

نخست‌وزیر لهستان در ادامه ادعا کرد: شکست اوکرایناحتمالا شروع جنگ‌جهانی سوم را به دنبال خواهد داشت، بنابراین امروز هیچ دلیلی برای جلوگیری از ارسال کمک‌ها به کی‌یف و به تعویق انداختن این اقدام وجود ندارد.

موراویتسکی در پایان با اشاره به اظهارات اخیر وزیر دفاع اوکراین گفت: دولت کی‌یف برای جلوگیری از حمله روسیه به سایر کشورهای اتحادیه اروپا علیه مسکو می‌جنگد.

اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین پیشتر طی مصاحبه‌ای بیان داشت که کی‌یف برای انجام ماموریت ناتو "خون می‌دهد" و انتظار دارد "غرب متمدن" در ازای آن سلاح و مهمات در اختیارش قرار دهد.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود.

روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا "پمپاژ" تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و اعلام کرده که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها را میان مسکو و کی‌یف طولانی‌تر می‌کند و موجب می‌شود مردم عادی اوکراین رنج بیشتری بکشند.

457551