انتشار دو آلبوم موسیقی مرحوم یدالله تیموری

دو آلبوم «شیخ امیری» و «طرز رستم» با هنرمندی مرحوم یدالله تیموری از پیشکسوتان موسیقی مقامی منتشر شد.
تصویر انتشار دو آلبوم موسیقی مرحوم یدالله تیموری

به گزارش سایت خبری پرسون، دو آلبوم «شیخ امیری» و «طرز رستم» در قالب اجرای مقام‌های باستانی تنبور حوزه گوران به روایت مرحوم استاد یدالله تیموری و به تهیه‌کنندگی کامران همت‌پور در دسترس شنوندگان قرار گرفت.

آلبوم «شیخ امیری» به روایت استاد یدالله تیموری اثر اولی است که در قالب مقام‌های باستانی حوزه گوران با قطعات «باریه»، «پاوه موری»، «پیردوران»، «خاموشی»، «شیخ امیری» و قطار منتشر شده‌اند.

آلبوم «طرز رستم» نیز عنوان دیگر اثر این هنرمند فقید موسیقی مقامی منطقه گوران است که در قالب معرفی آثاری چون «الون الون»، «طرز رستم»، «شاه خوشین»، «کاکه سویی»، «گله و دره»، «مجنونی»، «مناجات» در دسترس علاقه مندان موسیقی مقامی منطقه گوران قرار گرفته است.

استاد یدالله تیموری که دهم آبان سال از ۱۳۹۵ درگذشت جمله هنرمندان برگزیده تنبور نوازی کرمانشاه بود که ۲۸ مرداد سال ۱۳۱۸ در کرمانشاه به دنیا آمد. او از کودکی با صدای تنبور پدرش مرحوم استادعبدالله تیموری جذب این ساز شد و از محضر وی و استاد سید قاسم افضلی کلام‌ها و مقام‌ها ونظم‌های تنبور را فرا گرفت.

او از هنرمندانی بود که در طول هفتاد سال فعالیت حرفه‌ای خود شاگردانی چون جلیل جهانگرد و جمیل رحمتی را به جامعه موسیقی نواحی ایران معرفی کرد.

منبع: مهر

457532