نبود منابع مالی برای تکمیل بزرگراه شمالی کرج

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر کرج گفت: آیا هیچ یک از مسئولان ترافیک اتوبان تهران- کرج و بالعکس را ندیده و در قفل ترافیکی آن گیر نکرده است؟ روزانه چه میزان سوخت در ترافیک این مسیر هدر می رود؟ چقدر وقت مردم تلف می‌شود؟ به چه میزان به غلظت آلاینده های هوا به خاطر مصرف سوخت اضافه می‌شود؟
تصویر نبود منابع مالی برای تکمیل بزرگراه شمالی کرج

به گزارش سایت خبری پرسون،علیرضا رحیمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر کرج با اشاره به توقف عملیات تکمیل پروژه بزرگراه شمالی اظهار کرد: این پروژه با کارکرد و ابعاد ملی، مدتی است که تعطیل شده و شورا در این خصوص به شهردار تذکر رسمی داده است.

وی با بیان اینکه تامین منابع مالی اصلی‌ترین مشکل ادامه این پروژه است، گفت: بزرگراه شمالی تنها متعلق به کرج نیست و محل تردد مسافران بیش از ۱۴ استان کشور خواهد بود به همین دلیل برای تکمیل آن به نگاه ملی و کلان نیاز است.

رحیمی تاکید کرد: اگر از دلایل آغاز این پروژه بگذریم، نمی‌توان این مساله را نادیده گرفت؛ حالا که بخش زیادی از آن پیش رفته باید دولت پای کار بیاید تا این مسیر به بهره برداری برسد.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر کرج اضافه کرد: همین حالا برای تملک و تکمیل آن حدود شش هزار میلیارد تومان نیاز است که تامین آن به تنهایی از عهده شهرداری برنمی آید.

وی افزود: هرچند تمام مسئولان به ویژه استاندار البرز به شدت پیگیر تکمیل این پروژه هستند ولی بدون تخصیص منابع مالی دولت نمی توان کار چندانی از پیش برد.

رحیمی تاکید کرد: قرار بود دولت سهم سه درصدی خود از این پروژه را ۵۰ درصد افزایش دهد تا شاهد اتفاقات خوبی برای تکمیل این مسیر باشیم.

این عضو شورای شهر کرج گفت: آیا هیچ یک از مسئولان ترافیک اتوبان تهران- کرج و بالعکس را ندیده و در قفل ترافیکی آن گیر نکرده است؟ روزانه چه میزان سوخت در ترافیک این مسیر هدر می رود؟ چقدر وقت مردم تلف می‌شود؟ به چه میزان به غلظت آلاینده های هوا به خاطر مصرف سوخت اضافه می‌شود؟

وی گفت: بدون شک اگر بخشی از هزینه هایی که موارد بالا به دولت و مردم تحمیل می‌کند را برای تکمیل این بزرگراه هزینه می‌شد، حالا شاهد تردد خودروها در این مسیر بودیم.

وی اضافه کرد: هرچند تکمیل این بزرگراه هم تنها ۱۰ درصد از ترافیک این محدوده را حل می کند و در اصل باید بزرگراه جنوبی تعریف می‌شد ولی مردم توقع دارند که زودتر به سرانجام برسد.

وی افزود: در صورتی که مشکل مالی بزرگراه حل شود مطمئنا با سرعت قابل قبولی شاهد تکمیل آن خواهیم بود.

منبع:ایسنا

456909