مظلومی: اطلاعات غلط به ساپینتو می‌دادند

تیم فوتبال استقلال در بزنگاهی که باید حریفش را شکست می‌داد در دیدار حساس مقابل تراکتور از سری رقابت‌های جام حذفی به این مهم دست پیدا کرد تا فعلا هواداران این تیم از بابت ثبات فنی و احتمال افتادن روی دور موفقیت در دیدارهای آتی نفسی به آسودگی بکشند.

تصویر مظلومی: اطلاعات غلط به ساپینتو می‌دادند

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم فوتبال استقلال در بزنگاهی که باید حریفش را شکست می‌داد در دیدار حساس مقابل تراکتور از سری رقابت‌های جام حذفی به این مهم دست پیدا کرد تا فعلا هواداران این تیم از بابت ثبات فنی و احتمال افتادن روی دور موفقیت در دیدارهای آتی نفسی به آسودگی بکشند.

درباره اتفاقات اخیر استقلال و همه گمانه‌زنی‌های مطرح شده در این خصوص دقایقی این فرصت دست داد تا با پرویز مظلومی سرمربی سابق آبی‌ها و عضو هیات‌مدیره این باشگاه که طبق شنیده‌ها از عوامل اصلی ابقای ساپینتو از وی نام برده می‌شود در «فرهیختگان» به صحبت بنشینیم که در ادامه می‌خوانید.

شنیده می‌شود عامل اصلی ابقای ساپینتو شما بودید، در غیر‌ این‌صورت او هفته پیش برکنار می‌شد.

همه ازجمله مدیرعامل تیم همگی می‌خواستند او ابقا شود.

اما شما گویا بیشتر از همه در این موضوع نقش داشتید؟

در‌هر‌صورت اعضای هیات‌مدیره همه پشت هم بودند و فتح‌الله‌زاده نیز همین‌طور. همه در ادامه همکاری این سرمربی نقش داشتند و در این بین مخالف نداشتیم.

در‌هر‌حال به‌نظر می‌رسد حمایت هیات‌مدیره از ساپینتو و دلگرمی او برای ادامه همکاری در موفقیت در دیدار پنجشنبه عصر بی‌تاثیر نباشد.

مطمئن باشید همه اعضا در باشگاه با هم همدل هستند و خود ساپینتو هم متوجه این موضوع شده که باشگاه او را حمایت می‌کند. او فکر می‌کرد چون مدیر عوض شده یک مقدار پشتش خالی شده است اما این‌طور نیست و ما این اطمینان را به وی دادیم که دیگر از این فکرها نکند چون اطلاعات غلط به وی می‌رسید. واقعا در باشگاه هیچ‌کس مخالف او نیست. اتفاقا خود حاجی(فتح‌الله‌زاده) هم دوست داشت بماند.

درباره پیروزی مقابل تراکتور صحبت کنید. شیرینی برای استقلالی‌ها به دست آمد.

بله همین‌طور است و خیلی خوب بود. در این شرایط از لحاظ روحی و روانی برایمان بسیار خوب بود. البته بچه‌ها در جریان بازی موقعیت‌های خوبی را از دست دادند در‌غیر‌این‌صورت باید در همان 90 دقیقه کار را تمام می‌کردیم. واقعا مشکلات استقلال در این مقطع به مصدومیت بازیکنان کلیدی برمی‌گردد که باعث شد تا دست سرمربی خالی شود. بازیکنانی نظیر جلالی، محبی و رضاوند که در ترکیب جا افتاده بود یا مرادمند همه با هم از ترکیب دور شدند این در‌حالی است که در برخی پست‌ها واقعا دست ساپینتو خالی است و ما هم به‌عنوان یک آدم فنی متوجه این قضیه می‌شویم که بالاخره به هر شکلی تیم را جور می‌کند و به زمین می‌فرستد. اگر مصدومان ما زودتر برسند شرایط بهتر هم می‌شود. امیدوارم تیم پزشکی تلاش خود را بکند تا این امر زودتر محقق شود. البته محبی را رساندند اما او هم صد‌در‌صد نبود این در‌حالی است که این بازیکن حضورش در زمین خیلی تاثیرگذار است.

چه برخوردی در صورت مواجهه احتمالی با ناکامی در دیدار با سپاهان خواهید داشت؟

مگر می‌شود با یک باخت و با فشارهایی از این ور و آن‌ور به یک باره سرمربی عوض کنیم؟ باید به مربی اطمینان خاطر داد که با خیال راحت کارش را انجام بدهد و ما هم وظیفه داریم تلاش کنیم و به هر شکلی‌انگیزه او را دو برابر کنیم. من شاهدم که فتح‌الله‌زاده شبانه‌روز تلاش می‌کند تا برای استقلال منابع مالی جور کند. ما مشکلات مالی زیادی داریم تا جایی که این مشکلات گریبانگیر باشگاه شده و الان مدیریت از صبح سعی دارد تا به همراه سایر اعضای هیات‌مدیره مشکلات تیم را حل کنیم. بدهی‌های زیادی داریم. طلب استراماچونی هم تبدیل به یک معضل شده است. این در‌حالی است که برای رفع این معضل باید از راه‌های مختلف به باشگاهی که 30، 40 میلیون هوادار دارد کمک شود.

ساپینتو به شما لیستی برای جذب استقلال در نیم‌فصل دوم داده است؟

لیست ورودی و خروجی قرار است فقط بین سرمربی و مدیریت باشگاه رد و بدل شود. قرار نیست هیچ‌کس دیگری در این مسیر قرار بگیرد تا سوءتفاهم‌های احتمالی ایجاد شود. نفرات ورودی و خروجی را فقط خود ساپینتو و فتح‌الله‌زاده می‌دانند. بنابراین اسامی‌ای که در رسانه‌ها مطرح می‌شود همگی گمانه‌زنی هستند. مگر هفته گذشته بعد از شکست از تراکتور برخی ننوشتند که قرار است به دوبی بروند و با مربیان دیگری مذاکره کنند و چون نتوانستند از سر ناچاری ساپینتو را نگه داشتند یا ساپینتو خواستار فسخ یک طرفه قرارداد خود است؟ خدا شاهد است ما با هیچ مربی دیگری در این مدت مذاکره‌ای نکردیم و از سرمربی خود حمایت کردیم. در هر صورت ما در آن زمان با هیچ مربی دیگری صحبت و مذاکره‌ای نکردیم و همه هدف‌مان این بود که با ساپینتو همکاری‌مان را ادامه بدهیم.

منظور شما اخباری است که درباره مذاکره با پین منتشر شده بود؟

پین که همراه با مجیدی در امارات تیم دارند و دارند کار خودشان را می‌کنند. ما به آنها چه کار داریم و برویم چه بگوییم. با هیچ مربی نه داخلی و خارجی صحبتی نداشتیم. لیست ورود و خروج هم فقط بین سرمربی و مدیریت محفوظ است و اتفاقا در جلسه اخیر قرار شد تا 48 ساعت بعد این لیست را بدهد. البته لیست ما فعلا جا ندارد و اگر بخواهیم بازیکن هم بگیریم باید به همان تعداد از لیست خارج کنیم.

به بازی با تراکتور برگردیم. درباره داوری این دیدار تیم تبریزی گلایه‌های زیادی را مطرح کرده و حتی شنیده می‌شود قرار است از ناظمی شکایت کنند.

من تعجب می‌کنم از برخی صحبت‌ها و اظهاراتی که می‌شود. دوستانی که می‌گویند بازی را برای استقلال در‌آورده‌اند بنشینند و یک‌بار دیگر فیلم بازی را نگاه کنند و کارشناسی کنند. از آقای نصیرزاده که برای او احترام خاصی قائل هستم این صحبت‌ها بعید است. او خودش کارشناس داوری است و نباید غیر‌واقعی صحبت کند چون تصمیماتی که گرفته شده همه درست و واقعیت بوده است. 5 کارشناس همگی این تصمیم‌ها را تایید کرده‌اند و تازه تکرار پنالتی دوم یامگا سختگیرانه بود. این در‌صورتی است که داور باید صفا هادی را هم اخراج می‌کرد. واقعا داوری سالم و با‌شجاعتی را به‌خصوص از سوی کمک داور که در زمان تکرار پنالتی به سمت وی هجوم بردند شاهد بودیم. البته من به مسائل فنی بیشتر احاطه دارم و نمی‌خواهم درباره داوری حرف بزنم اما واقعیت امر این است که واقعیات را ببینند و حقیقت را بگویند و بی‌خود مردم را تحریک و تهییج نکنند. داور واقعا عالی سوت زد و اگر به ضرر ما هم می‌گرفت ما حرف دیگری نمی‌زدیم به‌طور مثال اگر بازیکن حریف اخراج می‌شد شاید اتفاقات دیگری می‌افتاد. برای اولین‌بار پنالتی‌های استقلال برخلاف بازی‌های قبلی دیده شد.

با این بازی چقدر امیدوار هستید که استقلال در لیگ برتر هم به کورس برگردد؟

15 هفته هنوز مانده. با‌این‌حال ما در گام اول بازی سنگینی در اصفهان داریم که واقعا سخت است و باید سعی کنیم با سربلندی از این دیدار خارج شویم. بچه‌ها باید تمام تلاش خود را بکنند تا این اتفاق خوب برای تیم بیفتد. البته بچه‌های ما پیش از این هم همه تلاش خود را کرده‌اند و واقعا همه خود را می‌گذارند. با اینکه یک جوی راه افتاده که عده‌ای کم‌کاری می‌کنند اما واقعا چنین چیزی نیست چون با خیلی از آنها در ارتباط هستم و واقعا آنها خودشان هم از این مسائل ناراحت هستند و این‌طور نیست که بی‌خیال باشند. آنها تعصب دارند و دوست دارند تیم ببرد. در این صورت از لحاظ مادی و معنوی خودشان هم سود می‌کنند و خودشان به همراه خانواده‌شان و از همه بیشتر هواداران هم خوشحال می‌شوند. چه چیزی بالاتر از این مسائل ارزش و اهمیت بیشتری دارد؟ هواداران عزیز ما نباید در چنین جریاناتی قرار بگیرند که خدای‌نکرده بازیکن کم‌کاری می‌کند. بازیکن هم طبق قرارداد حقش را می‌خواهد بگیرد و ما هم تا جایی که در توان‌مان است حق و حقوق بازیکنان را تهیه می‌کنیم و سعی می‌کنیم در موعدی که هست مطالبات آنها را پرداخت کنیم.

شنیده می‌شود به‌عنوان سخنگوی جدید استقلال انتخاب شدید؟

من دوست ندارم این اتفاق بیفتد. از من خواستند این اتفاق بیفتد اما من را می‌شناسید که زیاد نمی‌خواهم در رسانه‌ها باشم و مدام صحبت کنم. این موضوع در هیات‌مدیره پیشنهاد شد اما من به دنبال آن نیستم که این اتفاق بیفتد.

منبع: فرهیختگان

456785