بیانیه ارتش لبنان درباره تیراندازی به سوی پهپاد اسرائیلی

ارتش لبنان در توضیح گزارش رسانه‌ها درباره تیراندازی نیروهای این کشور به یک پهپاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این پهپاد حین مأموریت گشتی ارتش لبنان در حال پرواز بر فراز آن‌ها بوده که از سوی نظامیان لبنانی هدف حمله قرار می‌گیرد.
تصویر بیانیه ارتش لبنان درباره تیراندازی به سوی پهپاد اسرائیلی

پس از گزارش رسانه‌ها درباره تیراندازی ارتش لبنان به سمت یک پهپاد متخاصم رژیم صهیونیستی، ارتش این کشور در بیانیه‌ای رسما این اخبار را تأیید کرد.

ارتش لبنان، عصر امروز (جمعه)، اعلام کرد: «در تاریخ ١٣/ ١/ ٢٠٢٣، در حالی که گشتی ارتش در حال بررسی یک تجاوز در منطقه حولا و وادی هونین بود، یک پهپاد متعلق به دشمن اسرائیلی حریم لبنان را در منطقه یادشده نقض کرد و بر فراز گشتی [ارتش] در حال چرخ زدن بود که نیروها به سمت آن تیراندازی کردند.»

روزنامه النهار لبنان ساعتی قبل به نقل از منابع رسمی در این کشور خبر داده بود که ارتش این کشور به سمت یک پرنده بدون سرنشین رژیم صهیونیستی آتش گشوده است.

خبرنگار شبکه «المنار» نیز، امروز (جمعه)، در توئیت خود درباره نقض حریم این کشور نوشت: «ارتش لبنان به سمت یک پهپاد اسرائیلی که حین عبور گروهی از نیروهای پیاده‌نظام متخاصم از حصار مرزی در شمال منطقه العباد در مجاورت مرزهای منطقه حولا حریم لبنان را نقض کرد، آتش گشود.»

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع رسمی و رسانه‌ها در اراضی اشغالی تا لحظه انتشار این گزارش به این اقدام واکنشی نشان نداده‌اند.

دولت لبنان بارها به رژیم صهیونیستی درباره نقض حریم این کشور هشدار داده است. قایق‌ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی همواره برای انجام جاسوسی از خاک لبنان حریم این کشور را نقض می‌کنند.

بیروت پیشتر در گزارشی سازمان ملل را از کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی مطلع ساخته بود و از این نهاد بین‌المللی خواسته بود که به وظایف خود در قبال این کارشکنی رژیم صهیونیستی عمل نماید.

456742