انتقال یک زندانی ایرانی از کویت به کشور

سرپرست معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان از انتقال یک ایرانی محبوس در زندان‌های کویت به کشور خبر داد.
تصویر انتقال یک زندانی ایرانی از کویت به کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، ابراهیم مولائی‌جم افزود: انتقال این زندانی در چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومان بین دو کشور و در راستای همکاری‌های حقوقی و قضایی ایران و کویت انجام شد.

مولائی‌جم اظهارداشت: با انتقال زندانیان ایرانی از سایر کشورها به ایران شاهد بهبود شرایط معیشتی و بازپروری آنان هستیم؛ بنابراین با همکاری وزارت امور خارجه تلاش می‌کنیم با توجه به انعقاد موافقت‌نامه انتقال محکومان با برخی کشورها، ایرانیان محبوس در این کشورها را برای گذران دوران محکومیت به ایران بازگردانیم.

معاون وزیر دادگستری از تلاش و همکاری وزارت امور خارجه، قوه قضاییه، سازمان زندان‌ها و دادگستری کل استان خراسان رضوی برای انتقال زندانی محبوس در کویت به کشور قدردانی کرد.

ابراهیم مولائی‌جم سرپرست معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان ۲۹ آذر سال جاری گفته بود که وزارت دادگستری و وزارت امورخارجه برای حمایت از ایرانیان محبوس در خارج از کشور و دسترسی آسان خانواده‌های محکومان به آنان از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۳ زندانی را به کشور بازگرداندند.

منبع: ایرنا

456682